امریکا با ارسال یک ناو جنگی دیگر به خاورمیانه موافقت کرد

محمد گوهری
امریکا با ارسال یک ناو جنگی دیگر به خاورمیانه موافقت کرد

وزارت دفاع امریکا، به منظور افزایش آمادگی برای مقابله با تهدیدهای احتمالی ایران، با ارسال یک ناو جنگی دیگر و تقویت سیستم دفاع ضد موشکی در خاورمیانه موافقت کرده است.

دویچه وله گزارش داده است که با افزایش تنش میان تهران و واشنگتن، تجهیز نیروهای دفاعی و تهاجمی امریکا در منطقه‌ی خاورمیانه هم‌چنان ادامه دارد.

پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) با تقویت سیستم دفاع ضد موشکی موسوم به پاتریوت در منطقه‌ی خاورمیانه موافقت کرده است.

پنتاگون هم‌چنان از ارسال ناو جنگی (یو‌اس‌اس آرلینگتون) به خاورمیانه خبر داده و هدف از این اقدامات را افزایش آمادگی برای مقابله با تهدیدهای ایران عنوان می‌کند.

این خبر پس از آن منتشر شد که ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن» برای پیوستن به ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا مستقر در بحرین از آبراه سوئز گذشت.

از سویی هم رویترز گزارش داده است که اداره‌ی امور دریایی امریکا روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «احتمال دارد ایران یا نیروهای نیابتی آن کشتی‌های تجاری، از جمله نفتکش‌ها، زیرساخت‌های نفتی یا کشتی‌های نظامی ایالات متحده را در دریای سرخ، تنگه باب المندب یا خلیج فارس، هدف قرار دهند.»

تصمیم در مورد اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و ناو جنگی آرلینگتون به منطقه‌ی خاورمیانه، از مدت‌ها قبل گرفته شده بود و ظاهرا افزایش تنش میان تهران و واشنگتن تنها به تسریع این اقدام منجر شده است.