تمدید احتمالی روند ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان در ولایت غزنی

عبدالرازق اختیاربیگ
تمدید احتمالی روند ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان در ولایت غزنی

مسؤولان در کمیسیون انتخابات می‌گویند که احتمال دارد روند ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان در ولایت غزنی برای چند روز دیگر نیز تمدید شود.

عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید، به دلیل این که در ولایت غزنی روند ثبت‌نام رای‌دهندگان کمی به تاخیر آغاز شد و پیش از این نیز در این ولایت روند ثبت‌نام برگزار نشده بود، به احتمال زیاد این روند برای چند روز دیگر در این ولایت تمدید شود.

اما آقای ابراهیمی تاکید کرد که تاکنون هیچ گزینه‌ی تمدید برای سایر ولایات وجود ندارد و تنها احتمال دارد این روند در ولایت غزنی تمدید شود.

به گفته‌ی معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات، از ابتدای روند ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان تا کنون ۱۲۲ هزار و ۶۹۰ نفر به استثنای ولایت غزنی ثبت نام کرده‌اند که از این میان ۷۹ هزار و ۸۹۷ مرد، ۴۱هزار و ۲۹۲ زن و بیش از ۵۰۰ کوچی‌ می‌باشند.

او افزود که در ولایت غزنی بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان ۱۳هزار و ۲۳۸ تن مرد و پنج‌ هزار تن دگر  زنان استند. گفته می‌شود که در ولایت غزنی از  ۲۵۲ مرکز ثبت نام ۲۰۴ مرکز آن فعال است و ۴۸ مرکز دیگر به عوامل مختلف هنوز بسته مانده‌ است.

این درحالی است که روند ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان انتخابات ریاست‌جمهوری، در ۳۳ ولایت و روند ثبت‌نام سراسری رای‌دهندگان در ولایت غزنی به تاریخ ۱۸ جوزا آغاز شد و پنج روز دیگر ادامه خواهد داشت. قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، به تاریخ شش میزان سال جاری برگزار شود.