روند ثبت شکایت از پروسه‌ی ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان آغاز شد

محمد گوهری
روند ثبت شکایت از پروسه‌ی ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان آغاز شد

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید که روند ثبت شکایات از پروسه‌ی ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان در تمام مراکز رای‌دهی آغاز شده است.

محمدقاسم الیاسی، امروز چهارشنبه (۲۲جوزا) در یک نشست خبری گفت که کارمندان کمیسیون شکایات انتخاباتی، در تمام مراکز کابل و ولایت‌ها حضور دارند تا شکایات مردم را از پروسه‌ی ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان جمع‌آوری کنند.

او افزود که از دو روز به این طرف، روند ثبت شکایات آغاز شده و تاکنون، آمار دقیقی از شکایات به ثبت رسیده موجود نیست.

آقای الیاسی از شهروندان افغانستان خواست تا در صورت مشاهده‌ی موارد تخطی و یا هرگونه اعمالی که به روند ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان آسیب بزند، شکایت رسمی ثبت کنند.

روند ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان انتخابات ریاست جمهوری، روز شنبه (۱۸جوزا) آغاز شد. حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات، گفته است که روند ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان، در ۴۵۸ مرکز در ۳۳ ولایت و ۲۴۷ مرکز در ولایت غزنی، آغاز شده و تا تاریخ هشتم ماه سرطان ادامه خواهد یافت.

با وجود اینکه عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که استقبال مردم از آغاز روند ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان خوب بوده است و در جریان چند روز گذشته، افراد زیادی به مراکز ثبت‌نام مراجعه کرده‌اند؛ اما سخنگوی کمیسیون شکایات، از این روند انتقاد می‌کند.

آقای الیاسی، می‌گوید که روند ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان به بسیار کندی پیش می‌رود و این موضوع نگران کننده است.

این در حالی است که قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، به تاریخ ششم میزان سال جاری برگزار شود.