کمیسیون انتخابات برای ۸۹ برنده‌ی انتخابات پارلمانی افغانستان اعتبارنامه‌ی انتخاباتی داد

عبدالرازق اختیاربیگ
کمیسیون انتخابات برای ۸۹ برنده‌ی انتخابات پارلمانی افغانستان اعتبارنامه‌ی انتخاباتی داد

کمیسیون مستقل انتخابات برای ۸۹ برنده‌ی انتخابات پارلمانی از ۱۱ ولایت افغانستان اعتبارنامه‌ی انتخاباتی داده است.

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات، پس از چاشت امروز چهارشنبه (۴ثور) در یک نشست خبری اعلام کرد که کمیشنران جدید کمیسیون انتخابات، پس از گماشته شدن شان، نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ۱۱ ولایت را اعلام کرده‌اند.

به گفته‌ی بانو نورستانی، کمیشنران جدید نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت‌های بادغیس، بلخ، پکتیکا، تخار، غور، هرات، ننگرهار، هلمند، لوگر و کندهار اعلام کرده است.

مسؤولان کمیسیون انتخابات می‌گویند که در میان ۸۹ برنده‌ی انتخابات که امروز اعتبارنامه‌ی انتخاباتی دریافت کرده اند، ۴۴ تن شان را بانوان تشکیل می‌دهد.

کمیسیون انتخابات در حالی برای ۸۹ نامزد برنده‌ی انتخابات پارلمانی اعتبارنامه‌ی انتخاباتی داده است که روز گذشته رییس جمهور غنی گفته است که تا چند روز دیگر پارلمان جدید را افتتاح می‌کند.

ارگ ریاست جمهوری گفته است که محمد اشرف غنی ناوقت روز گذشته با اعضای جدید مجلس نمایندگان که از سوی کمیسیون انتخابات اعتبارنامه به دست آورده اند، دیدار و گفت‌وگو کرده است.

رییس جمهور غنی در دیدار با آنان تاکید کرده است که پارلمان جدید نباید به میدان کشمکش مبدل شود، بل‌که هر مشکلی که به میان می‌آید، باید با تعیین جهت مشترک حل شود.

این همه درحالی است که انتخابات پارلمانی افغانستان به تاریخ ۲۸ و ۲۹ میزان سال گذشته خورشیدی برگزار شد؛ اما تاکنون نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت کابل، میدان وردک و حوزه‌ی کوچی‌ها باقی مانده است.