اسراییل: ایران سالانه ۷۰۰ میلیون دالر به حزب‌الله لبنان کمک می‌کند

صبح کابل
اسراییل: ایران سالانه ۷۰۰ میلیون دالر به حزب‌الله لبنان کمک می‌کند

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل، گفته است که جمهوری اسلامی ایران سالانه «۷۰۰ میلیون دالر» به روش‌های مختلف به حزب‌الله لبنان کمک می‌کند.

به گفته‌ی آقای نتانیاهو، وزارت خارجه‌ی ایران، هر سال «بیش از ۱۰۰ میلیون دالر» که آن را تحت پوشش «دیپلماتیک» انجام می‌دهد، به لبنان انتقال داده و آن را به حزب‌الله می‌دهد.

به گزارش صدای امریکا، نخست‌وزیر اسراییل، افزوده است که این پول «برای شعله‌ور کردن اقدامات خصمانه و بی‌پایان رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن در منطقه» به مصرف می‌رسد.

وی در ادامه گفته است که آگاهی کشورهای عرب از این مساله «یکی از دلایل نزدیکی دوباره‌» بین اسراییل و کشورهای عرب منطقه است.

ایالات متحده‌ی امریکا، پیش‌تر اعلام کرده بود که حزب الله لبنان به لحاظ مالی وضعیت خوبی ندارد و «کاسه‌ی گدایی» به دست گرفته است.

این در حالی است که تنش‌ها میان امریکا و ایران در هفته‌های اخیر به شدت افزایش یافته است و تحریم‌های اقتصادی بر ایران همچنان ادامه دارد.

همچنان سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امریکا، پیش از این گفته بود که در پی تحریم‌های امریکا، ایران مجبور شده است که بعضی از نیروهای حزب الله لبنان را از سوریه خارج کند.

هم‌چنان در هفته‌ی گذشته، پادشاه عربستان، در جریان برگزاری سه نشست سران کشورهای خلیج فارس در عربستان، از فعالیت‌های ایران و گروه‌های نیابتی انتقاد کرده بود.