اظهارات ضد و نقیص حسن روحانی و معاون اول او در مورد وضعیت کنونی ایران

صبح کابل
اظهارات ضد و نقیص حسن روحانی و معاون اول او در مورد وضعیت کنونی ایران

اخیرا رییس جمهور ایران و معاون اولش، اظهارات متفاوتی در مورد وضعیت کنونی این کشور  ارائه کرده‌اند.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران گفته است که کشورش با وجود تحریم‌های امریکا، در شرایط خوب و در مسیر توسعه قرار دارد؛ اما اسحاق جهان‌گیری، معاون اول ریاست جمهوری این کشور، تاکید کرده که ایران در شرایط خاص قرار دارد و در صورتی که مردم نیز همکار دولت باشند، می‌تواند بر مشکلات فایق آید.

رییس جمهور ایران گفته است هر چند که دشمنان ایران هر روز در پی تخریب این کشور استند؛ اما آنان هر روز شاهد تحرک تازه‌ا‌ی در بخش‌های اقتصادی‌اند.

معاون اول ریاست جمهوری ایران نیز گفته است که کشورش یک راهبرد سیاسی مدون برای مقابله با مشکلات کنونی طرح کرده؛ اما در مورد جزئیات آن چیزی نگفته است.

این درحالی است که از چند ماه به این‌سو تحریم‌ها علیه ایران بیش‌تر شده و با گذشت هر روز امریکا نیروهای خود را نیز در خاورمیانه بیش‌تر می‌کند.

پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع امریکا اعلام کرده که ۱۰۰۰ نیروی تازه به خاورمیانه فرستاده می‌شود.

هرچند وزارت دفاع امریکا می‌گوید که این کشور قصد جنگ با ایران را ندارد و این نیروها نیز به هدف تهدیدهای احتمالی فرستاده می‌شود.

اخیرا امریکا و بریتانیا، ایران را به دست داشتن در حمله‌ بر دونفت‌کش‌ جاپانی که در آب‌های عمان هدف قرار گرفته بود، متهم کرده است. وزارت خارجه‌ی بریتانیا گفته است که این حمله کار سپاه پاسدار ایران است.