امریکا: فشار بر ایران، منابع مالی گروه‌های نیابتی این کشور را کاهش داده است

صبح کابل
امریکا: فشار بر ایران، منابع مالی گروه‌های نیابتی این کشور را کاهش داده است

وزارت خارجه‌ی امریکا، تاکید کرده است که فشار بر ایران، سبب کاهش شدید منابع مالی گروه‌های نیابتی این کشور در منطقه شده است.
مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه‌ی امریکا، روز گذشته (چهارشنبه، ۸ جوزا)، در یک نشست خبری گفته است که فشار بر ایران، تا زمانی که این کشور به پای میز مذاکره برای دست‌یابی به توافق جامع جدیدی بازگردد، ادامه خواهد یافت.
به نقل از رادیو فردا، او تاکید کرده است که ایران، اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان است. او افزوده است که سیاست فشار بر ایران، سبب کاهش شدید منابع مالی گروه‌های نیابتی این کشور در منطقه شده است.
بانو اورتگاس، ادامه داده است: «به عنوان مثال، با فشار بر ایران، حزب‌الله لبنان نیز مقررات بسیار سختی را بر هزینه‌های خود وضع کرده و خواستار کمک مالی هواداران خود شده است».
مورگان اورتگاس، علاوه کرده که حماس برنامه ریاضت اقتصادی را به پیش گرفته، سپاه پاسداران به شبه‌نظامیان عراقی گفته که کمک‌ها کاهش می‌یابد و سوریه نیز با بحران سوخت مواجه است.
با افزایش تنش‌ها میان امریکا و ایران، در حالی که ترامپ، رییس جمهور امریکا، اعلام کرده است که برای رسیدن به توافق تازه، حاضر است با ایران گفت‌وگو کند؛ اما دولت ایران مذاکره با ایالات متحده را رد کرده و گفته است که در شرایط کنونی گفت‌وگو ناممکن است.