انتقاد اعضای ارشد حزب دموکرات از دیدار دونالد ترامپ با کیم‌جونگ اون

صبح کابل
انتقاد اعضای ارشد حزب دموکرات از دیدار دونالد ترامپ با کیم‌جونگ اون

دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده‌ی امریکا، به خاطر دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، از سوی اعضای ارشد حزب دموکرات، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

اعضای ارشد حزب دموکرات، دیدار ترامپ با کیم جونگ اون را در یک منطقه‌ی غیر نظامی کوریای شمالی، چیزی فراتر از گرفتن چند قطعه عکس یادگاری نمی‌پندارند.

سناتور برنی سندرس، یکی از نامزدان پیش‌تاز حزب دموکرات امریکا برای انتخابات سال ۲۰۲۰ ریاست جمهوری، به رسانه‌ها گفته است: «مخالف نشست با مخالفین امریکا نیستم؛ اما امریکا به دیپلماسی واقعی نیاز دارد و من چنین چیزی را در اداره‌ی ترامپ ندیده‌ام.»

او همچنان افزوده است: «نگرانی از بی‌ثباتی‌ها زیاد است. من مخالف نشست با کیم در کوریای شمالی یا جای دیگر نیستم؛ ولی تنها نمی‌خواهم برای گرفتن عکس‌های یادگاری با هم دیدار کنند.»

سناتور دموکرات چک شومر، نیز گفته است که‌ به نظر می‌رسد دیکتاتوران بلند می‌روند و کسانی‌ که به دموکراسی معتقد استند، نه.

دونالد ترامپ، روز یک‌شنبه (۹سرطان) به منظور دیدار با کیم‌جونگ اون، به منطقه‌ی خلع سلاح شده میان دو کوریا رفت و دعوت رهبر کوریای شمالی، برای ورود به خاک این کشور را پذیرفت.

این دیدار ترامپ و اون، در منطقه‌ی خلع سلاح شده میان دو کوریا بود. این منطقه، دو کوریا را از هم جدا می‌کند و هیچ‌گونه تاسیسات نظامی در آن وجود ندارد. این دو نفر، چند گام به سوی کوریای شمالی رفتند و سپس در خاک این کشور، با هم دست دادند.

دونالد ترامپ، در حضور خبرنگاران گفته است: «وقتی موضوع ملاقات در منطقه‌ی مرزی را در شبکه‌های اجتماعی نشر کردم، اگر رییس کیم (کیم جونگ اون) این دعوت را نمی‌پذیرفت، برای من در مقابل چشم رسانه‌ها بد تمام می‌شد. از او سپاس‌گزارم، این دیدار برای هر دوی ما خوب تمام شد.»

آقای ترامپ و اون، بعد از قدم زدن در خاک کوریای شمالی، وارد خاک کوریای جنوبی شدند.