ایران حمله ‌بر نفت‌کش‌های جاپانی را رد کرد

صبح کابل
ایران حمله ‌بر نفت‌کش‌های جاپانی را رد کرد

سرانجام پس از نزدیک به یک هفته اتهام و اظهارات تند امریکا و بریتانیا مبنی بر حمله‌ی ایران بر نفت‌کش‌های جاپانی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، حمله‌ بر این نفت‌کش‌ها را رد کرده است.

محمد باقری، در واکنش‌ به اظهارات نخست‌وزیران امریکا و بریتانیا گفته است که اگر حمله بر نفت‎کش‌های جاپانی کار ایران می‌بود، با شجاعت آن را می‌پذیرفت.

رسانه‌های ایرانی به نقل از محمد باقری نگاشته‌اند که ایران راهبرد مقاومتی را در برابر دشمنان خود در پیش گرفته است تا به این روش آنان را از پا در آورد.

آقای باقری گفته است: «اقدامات مضحک و بی‌ارزش علیه نفت‌کش‌ها در دریای عمان و اقیانوس هند و مانند آن از این نمونه است که می‌خواهند مردم منطقه و جهان را به این برسانند که ایران در حال عملی کردن تهدید‌های خود است.»

این درحالی است که پنج‌شنبه‌ی هفته پیش، دو نفت‌کش که گفته شده هر دو مربوط به جاپان بوده، در آب‌های عمان هدف قرار گرفت و نابود شد. به دنبال این حمله، ابتدا وزارت خارجه‌ی امریکا و پس از آن وزیر خارجه‌ی بریتانیا ایران را متهم به انجام این حمله کردند. وزارت خارجه‌ی بریتانیا همچنان مسؤولیت انفجار چهار نفتکش اماراتی را هم به ایران نسبت داد.

محمد بن سلمان، شاه‌زاده‌ی عربستان سعودی نیز به گونه‌ای ایران را در این حمله متهم دانسته و گفته که سال‌ها است این کشور از تروریزم و ویرانی در جهان و منطقه حمایت می‌کند.