برادر ناتنی رهبر کوریای شمالی جاسوس «سی آی ای» بوده است

عبدالرازق اختیاربیگ
برادر ناتنی رهبر کوریای شمالی جاسوس «سی آی ای» بوده است

رسانه‌های خارجی گزارش داده‌اند که برادر رهبر کوریای شمالی جاسوس «سی‌ آی ای» بوده است. کیم جونگ نام، بردار کیم جونگ اون، پس از این که در مالیزیا مورد حمله قرار گرفت، جان باخت.

روزنامه‌ی وال استریت ژورنال در آخرین مطلب خود نگاشته است که کیم جونگ نام، بردار ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کنونی کوریای شمال،ی از جاسوسان سی آی ای (سازمان استخباراتی امریکا) بوده است.

این روزنامه‌ی امریکایی، به نقل یک منبع آگاه، گزارش داده است که کیم جونگ نام، در زمان حیات خود چندین بار با مامورین استخباراتی امریکا (سی آی ای) دیدار کرده بود.

کیم جونگ نام در ۱۳ فبروری سال ۲۰۱۷ میلادی، در میدان هوایی بین‌المللی کولالامپور از سوی دو زن به واسطه‌ی پاشیدن یک سم کشنده از پا در آمد. منابع آگاه به روزنامه‌ی وال استریت ژورنال نیز گفته‌اند که آقای نام، به مالیزیا نیز به خاطر دیدار با مامورین «سی آی ای» رفته بود.

در پیوند به قتل برادر ناتنی کیم جونگ اون، دو زن که یکی از ویتنام و دیگری از اندونیزیا بود، بازداشت شدند که هر دو از سوی دادگاه محاکمه و مجرم شناخته شدند.

گزارش‌ها در حالی در مورد رابطه‌ی کیم جونگ نام، با «سی آی ای» به بیرون درز می‌کند که گفت‌وگوها میان رهبر کوریای شمالی و امریکا بر سر سلاح‌های هسته‌ای به بن‌بست رسیده است.

هفته‌ی گذشته رسانه‌های خارجی گزارش داده بودند که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، چندین مقام دولتی را به دلیل ناکامی گفت‌وگوهای امریکا و این کشور اعدام کرده است.

گفته می‌شود در میان افرادی که از سوی رهبر کوریای شمالی اعدام شده‌اند، کیم جونگ چال، فردی که چندی قبل با مایک پمپیو، وزیر خارجه‌ی امریکا دیدار کرده و هم‌چنان از اعضای برنامه‌های هسته‌ای کوریای شمالی بوده، نیز شامل است.