ترامپ: اگر میان ایران و امریکا جنگ شود، ایران را ویران خواهیم کرد

صبح کابل
ترامپ: اگر میان ایران و امریکا جنگ شود، ایران را ویران خواهیم کرد

رییس جمهور امریکا، در آخرین اظهارات در مورد ایران گفته است؛ در صورتی که جنگی میان این دو کشور رخ دهد، ایران را ویران خواهد کرد.

دونالد ترامپ در گفت‌وگو با شبکه‌ی خبری «ان‌بی‌سی» گفته است که هیچ شرطی برای مذاکره با ایران ندارد؛ اما در صورتی که این کشور تمایل به جنگ با امریکا را داشته باشد، آن را نابود می‌کند.

آقای ترامپ دلیل این که چرا دستور خود مبنی بر حمله به ایران را پس گرفته، توزیع داده که این کار را به دلیل جلوگیری از خونریزی کرده است.

این درحالی است که روز پنج‌شنبه یک هوایپمای بدون سرنشین امریکا از سوی ایران هدف قرار گرفت. پس از این حمله دونالد ترامپ، دستور داد که برخی از تاسیسات در این کشور هدف حمله قرار بگیرد و نابود شود؛ اما چند ساعت بعد دوباره دستور خود را متوقف کرد.

رییس جمهور ترامپ، در برگه‌ی تویتر خود نیز نوشته است درصورتی که بر تاسیسات نظامی و راداری ایران حمله می‌کرد، بیش از ۱۵۰ تن کشته می‌شد.

این درحالی است که از چندین ماه به این سو تنش‌ها میان امریکا و ایران به شدت ادامه دارد. رهبران هر دو کشور تا کنون حاضر نشده‌اند که با همدیگر وارد مذاکره شوند.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران گفته است هرچند تمایل ندارد با امریکا وارد جنگ شود؛ اما در شرایط فعلی، فرصت مناسب برای مذاکره نیز نیست. وزارت دفاع امریکا نیز به دنبال سرکشی‌های ایران جدیدا ۱۵۰۰ نیروی تازه به خاورمیانه فرستاده است.