جعبه‌ی آیس‌کریم کادوی تولد رییس جمهور چین

صبح کابل
جعبه‌ی آیس‌کریم کادوی تولد رییس جمهور چین

شی جین پینگ، رییس جمهور چین در شصت و ششمین سال‌روز تولد خود، یک جعبه آیس‌کریم از سوی رییس جمهور روسیه دریافت کرده است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به مناسبت سال‌روز تولد شی جین پینگ، همتای چینی خود برایش یک جعبه‌ آیس‌کریم هدیه داده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، آقای پوتین در حاشیه‌ی پنجمین کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا یا سیکا در دوشنبه پایتخت تاجیکستان، شصت و ششمین سال‌روز تولد رییس جمهور چین را به او تبریک گفته است.

پنجمین کنفرانس سران تعامل و اعتمادسازی آسیا یا سیکا، روز شنبه (۲۵جوزا) با حضور رهبران و نمایندگان ۲۷ کشور دنیا در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان برگزار شد.

 پنجیمن دور کنفرانس سیکا با حضور روسای جمهور روسیه، ایران، ترکیه، قزاقستان، قرغیزستان و ازبیکستان در کاخ نوروز شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شده است. مهم‌ترین هدف برگزاری این نشست، بحث و تبادل نظر در مورد امنیت و همکاری‎های منطقه‌ای بوده است.

آقای پوتین هنگامی تقدیم کادوی تولد شی جین پینگ، گفته است: «سال‌روز تولدت مبارک دوستم. برایت بهترین‌ها را آرزوی می‌کنم.» بربنیاد گزارش خبرگزاری فرانسه، در کادوی تولد رییس جمهور چین افزون بر آیس‌کریم یک کیک و یک گلدان تزئین شده، نیز شامل بوده است.

رییس جمهور روسیه از همتای چینی خود به‌عنوان بهترین دوست یاد کرده و گفته است که او در قلب تمام چینی‌ها جا دارد.

این درحالی است که هفته‌‌ی پیش، رییس جمهور چین نیز به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات روسی به این کشور رفته بود. آقای پینگ هنگام بازدید خود از روسیه و دیدار با رییس جمهور این کشور از او، به‌عنوان بهترین دوست یاد کرده و خواهان گسترش روابط میان‌کشوری شده است.