درخواست پناهندگی مهاجران زیر سن در اتحادیه‌ی اروپا ۳۷ درصد کاهش یافته است

صبح کابل
درخواست پناهندگی مهاجران زیر سن در اتحادیه‌ی اروپا ۳۷ درصد کاهش یافته است

دفتر حمایت امور پناهندگی اتحادیه‌ی اروپا، اعلام کرده است که آمار درخواست‌های پناهندگی مهاجران زیر سن بدون همراه، در جریان یک سال گذشته کاهش یافته است.

به نقل از دویچه‌وله، این دفتر، با نشر گزارش سالانه‌اش گفته است که آمار مهاجران زیر سن بدون همراه بزرگ‌سال در کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا، در جریان سال ۲۰۱۸، بیش از ۲۰۳۰۰ نفر بوده و بر این اساس، ۳۷ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، در جریان سال ۲۰۱۸ میلادی شمار مهاجران زیر سن بدون همراه در آلمان ۵۵ درصد، در سلوانیا ۴۲ درصد، در بریتانیا ۳۰ درصد و در فرانسه ۲۵ درصد کاهش یافته است.

گفته می‌شود که حدود نیمی از این مهاجران زیرسن بدون همراه که در کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا درخواست پناهندگی داده‌اند، از کشورهای افغانستان، پاکستان، سوریه، گینه و اریتیریا بوده‌اند.

در این گزارش آمده است که آمار درخواست‌های پناهندگی در کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا در جریان سال ۲۰۱۸، به بیش از ۶۶۴ هزار نفر کاهش یافته و این شمار، برابر با رقم مهاجران قبل از بحران مهاجرت بوده است.

دفتر حمایت امور پناهندگی اتحادیه‌ی اروپا، افزوده است که در سال ۲۰۱۸، میزان قبولی ۳۹ درصد بوده است.

بحران مهاجرت به اروپا، از سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شد و تعداد زیادی از شهروندان افغانستان، از داخل و یا هم از کشور ایران، عازم کشورهای اروپایی شدند. جنگ، ناامنی، بیکاری و فقر، دلایل عمده‌ی مهاجرت شهروندان افغانستان به کشورهای خارجی عنوان شده است.

در جریان سال ۲۰۱۵ میلادی، هزاران نفر از شهروندان سوریه نیز کشور خود را به دلیل ناامنی ترک کردند و وارد کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا شدند.