در مراسم تحلیف نخست‌وزیر هند، همتای پاکستانی‌اش شرکت نخواهد کرد

صبح کابل
در مراسم تحلیف نخست‌وزیر هند، همتای پاکستانی‌اش شرکت نخواهد کرد

رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، در مراسم تحلیف نارندرا مودی، نخست‌‌وزیر این کشور دعوت نشده است.

قرار است تا دو روز دیگر، مراسم سوگند نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، برگزار شود و او برای بار دوم به عنوان نخست‌وزیر این کشور به کارش آغاز کند. رسانه‌های هندی به نقل از مسؤولان وزارت خارجه‌ی این کشور، گزارش داده‌اند که در این مراسم عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، دعوت نشده است.

انتخابات پارلمانی هند، پس از نزدیک به یک ونیم ماه، هفته‌ی پیش پایان یافت. بر اساس گزارش‌ها در انتخابات پارلمانی هند، حدود ۹۰۰ میلیون نفر واجد شرایط رای‌دهی اشتراک کرده بودند که در هفت مرحله این انتخابات برگزار شد.

گفته می‌شود که در انتخابات هند، ۹۳۰ هزار مرکز رای‌دهی برای رای‌دهندگان باز بوده و هزینه‌ی تمام انتخابات، برای هشت‌هزار کاندید در سراسر هند، به هفت میلیارد دالر رسیده است. ۵۰ میلیارد روپیه‌ی هندی مصارف احزاب، برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی و کمپاین‌های آنلاین گفته شده است.

عمران خان در حالی به مراسم تحلیف نخست‌وزیر هند دعوت نشده، که چندین سال است تنش‌ها میان هند و پاکستان ادامه دارد. سال گذشته یک حمله‌ی انتحاری در کشمیر هند، جان ۴۴ سرباز هندی را گرفت و چندین تن دیگر نیز زخمی شدند. هند پس از این حمله‌ی تروریستی در کشمیر، این حمله را سازمان‌دهی شده در پاکستان خواند که به تنش‌های بیشتر بین هند و پاکستان انجامید.