دونالد ترامپ: ایران تمایل دارد تا با امریکا به توافق برسد

صبح کابل
دونالد ترامپ: ایران تمایل دارد تا با امریکا به توافق برسد

دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا، گفته است که تهران تمایل دارد تا به توافق با واشنگتن دست پیدا کند.

به نقل از دویچه‌وله، آقای ترامپ، در حاشیه‌ی اجلاس سران گروه ۲۰، با اشاره به موضوع متوقف کردن حمله به ایران در هفته‌ی گذشته، گفت: «هنگامی‌که محلات مشخصی را برای حمله انتخاب کردیم، به من گفتند که ممکن است که در این حمله، حدود ۱۵۰ نفر جان خود را از دست بدهند. این تعداد تلفات نا متناسب بود و به همین دلیل از حمله به ایران منصرف شدم.»

او افزوده است که فکر می‌کند ایران تمایل دارد تا با امریکا به یک سری توافقات برسد و این کار از سوی ایران، خیلی هوش‌مندانه است. او ادامه داد: «خواهیم دید که چه پیش می‌آید. من مشکلی ندارم و وقت زیادی نیز در اختیار دارم.»

آقای ترامپ، با بیان این که ایران عمل‌کرد بسیار بدی دارد، گفت: «ما نمی‌توانیم به ایران اجازه‌ی داشتن تسلیحات هسته‌ای را بدهیم، نمی‌توانیم چنین اجازه‌ای را بدهیم.»

دونالد ترامپ، روز دوشنبه‌ی هفته‌ی قبل (۳سرطان) طی یک فرمان، تحریم سید علی خامنه‌ای رهبر ایران، محمد جواد ظریف وزیر خارجه‌ی ایران و ۸ تن از فرماندهان سپاه پاسداران را امضا و اعلام کرد.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران، تحریم‌های امریکا علیه این کشور را «جنایت بشری» خوانده و افزوده بود که اقدامات جدید کاخ سفید نتیجه‌ی سرخوردگی و سردرگمی این کشور در برابر ایران است.