رییس جمهور امریکا: گزارش نیویورک‌تایمز خیانت بزرگ مجازی است

صبح کابل
رییس جمهور امریکا: گزارش نیویورک‌تایمز خیانت بزرگ مجازی است

دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا، گزارش نیویورک‌تایمز در پیوند به تشدید حملات سایبری امریکا علیه روسیه را، «خیانت بزرگ مجازی» خوانده است.

روزنامه‌ی نیویورک تایمز، در گزارشی از فعالیت‌های سایبری سازمان‌های امنیتی امریکا علیه شبکه‌های اطلاعاتی روسیه پرده برداشته است.

این روزنامه به نقل از یک کارمند دولت امریکا که نخواسته نامش افشا شود، نوشته است که حملاتی به شبکه‌ی برق‌رسانی روسیه صورت گرفته که هدف آن هشدار به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بوده است.

در ادامه‌ی این گزارش آمده است که نفوذ سازمان‌های امنیتی امریکا به شبکه‌ی برق‌رسانی روسیه، از سال ۲۰۱۲ میلادی شروع شده و حالا موفق به نصب نرم‌افزارهای ویران‌گر در این شبکه شده است.

به گفته‌ی این منبع، این هشداری است که چنین پیامی دارد: «در هر حالت ما برای جنگ سایبری آماده استیم.»

آقای ترامپ، در واکنش به این کار روزنامه‌ی نیویورک تایمز، در تویتر خود گفته است: «باورتان نمی‌شود که روزنامه‌ی نیویورک تایمز که امروز هیچ خواننده‌ای ندارد، داستانی نشر کرده که دولت امریکا را متهم به حملات سایبری علیه کشور روسیه کرده است.»

وی همچنان افزوده است که این کار نیویورک تایمز «یک خیانت بزرگ مجازی» است؛ روزنامه‌ای که «زمانی یکی از بزرگ‌ترین روزنامه‌ها» بوده است.

همچنان در گزارش به نقل از جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ، آمده است که گفته بود امریکا به روسیه یا هر کشوری دیگری که علیه امریکا حملات سایبری انجام دهد، نشان می‌دهد که این کار برای آن‌ها بدون هزینه نخواهد ماند.