شش نفر به اتهام تجاوز گروهی به یک دختر هشت ساله‌ی هندی مجرم شناخته شدند

عبدالرازق اختیاربیگ
شش نفر به اتهام تجاوز گروهی به یک دختر هشت ساله‌ی هندی مجرم شناخته شدند

دادگاهی در منطقه‌ی کشمیر هند، شش نفر را به اتهام تجاوز گروهی به یک دختر هشت ساله‌ی مسلمان هندی، مجرم شناخته است.

به تاریخ ۱۷ جنوری سال ۲۰۱۸ میلادی، جسد این دختر هشت ساله پس از آن‌ در جنگل‌های اطراف شهر کتهوا در هند پیدا شد که شش نفر به صورت گروهی بالایش تجاوز کرده بودند.

قرار است دادگاه به زودی حکم این مجرمان را اعلام کند.

مردان بازداشت شده که از جامعه‌ی هندوهای این منطقه استند و با مسلمانان کتهوا بر سر مالکیت اراضی منطقه مشکل دارند، از جمله یک مقام دولتی سابق بازنشسته، چهار مامور پولیس و یک پسر نوجوان می‌باشند.

گفته می‌شود، منطقه‌ی که این افراد بالای دختر هشت‌ساله تجاوز کرده بودند، بیشتر ساکنان آن مسلمان‌نشین استند.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های هندی، از آن هشت نفری که به اتهام تجاوز بازداشت شده‌اند، شش نفر آن مجرم شناخته شده، یک نفر تبرئه شده و یک نفر هم زیر سن قانونی بوده است که قرار است این افراد در دادگاه ویژه محاکمه شوند.

تجاوز گروهی بالای این دختر خردسال با واکنش‌های شدیدی در میان شهروندان هندوستان مواجه شده است.

زمانی که دو نفر از مقام‌های دولتی عضو حزب بهاراتیا جانتا (بی‌جی‌پی) در تظاهرات اعتراضی به بازداشت مردان هندو شرکت کرد، تنش‌ها بیش‌تر از پیش شد.

روز پنج شنبه (۱۷جوزا)، در پیوند به این موضوع، دو هشتگ با نام‌ #کتهوا در تویتر نیز راه‌ اندازی شد که به شدت در فضای مجازی در هندوستان حاکم شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کشور هندوستان، بالاترین میزان آزار و اذیت جنسی کودکان را در جهان دارد؛  اما کمتر قربانیان تجاوز جنسی حاضر می‌شوند در برابر دوربین حاضر به گفت‌وگو شوند.

بر اساس آماری که از سوی یونیسف در مورد آزار جنسی کودکان در هندوستان به ثبت رسیده است، در هر ۱۵۵ دقیقه، به یک کودک زیر ۱۶ سال تجاوز می‌شود و هم‌چنان در هر ۱۳ ساعت به یک کودک زیر ۱۰ سال تجاوز می‌شود.

این همه در حالی است که گفته می‌شود در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۰ هزار کودک در هند مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.