طرح پیش‌نویس قانون جدید مهاجرت از سوی پارلمان آلمان به تصویب رسید

صبح کابل
طرح پیش‌نویس قانون جدید مهاجرت از سوی پارلمان آلمان به تصویب رسید

طرح پیش‌نویس قانون جدید مهاجرت، که به روز چهارشنبه (۱۴ جوزا) از سوی احزاب ایتلاف دولتی، به مجلس فدرال آلمان ارائه شده بود، از سوی دولت آلمان، به تصویب رسید.

دولت ایتلافی انگلا مرکل، نخست‌وزیر آلمان، با تمام انتقادهایی که از سوی احزاب اپوزیسیون وجود داشت، سرانجام موفق شد که این طرح پیشنهادی قانون جدید مهاجرت را به تصویب برساند.

این قوانین، مسایلی چون قواعد جدید پناهندگی، کار متخصصان خارجی، استرداد پناه‌جویان و تبادل اطلاعات در مورد آنان را شامل می‌شود.

بر اساس قانون جدید پناهندگی، اخراج درخواست پناه‌جویانی که رد شده‌اند آسان‌تر می‌شود و پولیس آلمان می‌تواند که پناه‌جویان را پیش از بازگرداندن، در بازداشتگاه موقت نگه‌داد.

به گفته‌ی حامیان این قانون، پس از این امکان «بازگرداندن» پناه‌جویان، به صورت منظم انجام خواهد شد.

قانون دیگری که به تصویب پارلمان آلمان رسید، حمایت از پناه‌جویان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنان در آلمان است.

از جمله انتقاد‌هایی که بر این قوانین وارد شده است از سوی حزب چپ‌ها و سبزهای آلمان است که به ویژه در مورد حقوق پناه‌جویان اعتراض داشتند و آن را نقض حقوق اولیه‌ی افرادی می‌دانند که شدیداً به حفاظت و حمایت ضرورت دارند.

اولا یلپکه، نماینده‌ی حزب چپ‌ها، این قانون را نوعی «حمله به حقوق» پناه‌جویان خوانده و استرداد پناه‌جویان را «فهرستی از بی‌رحمی‌ها» گفته است.

فیلیتس پولات، نماینده‌ی حزب سبزها نیز این قانون را «روزی سیاه برای دموکراسی» در آلمان خواند. در مجموع این طرح با ۳۷۲ رای موافق، ۱۵۹ رای مخالف و ۱۱۱ رای ممتنع در پارلمان آلمان به تصویب رسید.