ظریف: ما با دونالد ترامپ مشکل نداریم

صبح کابل
ظریف: ما با دونالد ترامپ مشکل نداریم

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه‌ی ایران، در مصاحبه‌ای با شبکه‌ی تلویزیونی العالم که متن آن از سایت دولت ایران به نشر رسیده، گفته است: «دولت ایران مشکلی با آقای ترامپ ندارد. برخی فکر می‌کنند که ما با آقای ترامپ مشکل داریم. این‌گونه نیست.»

وی همچنان، سیاست خارجی امریکا را نامشخص خوانده و خواستار توقف آن‌چه زبان تهدید و عمل تهدید علیه جمهوری اسلامی خوانده، شده است.

آقای ظریف گفته است که دولت ایران، برای گفت‌وگو با دولت ایالات متحده، باید از علی خامنه‌ای، رهبر این کشور، اجازه دریافت کند.

این در حالی است که رهبر ایران، اخیراً گفته است که «مذاکره با امریکا قطعاً پیشنهاد نمی‌شود.»

در حال حاضر هیچ گونه تماسی میان دولت ایران و امریکا وجود ندارد. این در حالی است که کشورهایی چون عمان و جاپان برای پادرمیانی بین دو کشور علاقه نشان داده‌اند.

آقای ظریف افزوده است که امریکا در حال حاضر درگیر یک جنگ اقتصادی بسیار فعال علیه ایران است. او خواسته است که این تهدیدها توقف پیدا کند.

تنش‌ها میان دولت امریکا و ایران در هفته‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. امریکا پس از خروج از برجام، بر تحریم‌ها علیه ایران افزوده است و می‌خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

امریکا اخیراً ناو جنگی، نیروهای نظامی و بمب‌افکن‌های بی‌-۵۲ به خلیج فارس اعزام کرده و آن را به خاطر آن‌چه تهدید ایران خوانده، گفته است.

ترامپ، اخیراً گفته بود که امیدوار است، میان دو کشور جنگی رخ ندهد. او همچنان گفته که «اگر جنگ شود، پایان کار ایران خواهد بود.»