عربستان سعودی: دو هواپیمای بدون سرنشین حوثی‌ها رهگیری شدند

صبح کابل
عربستان سعودی: دو هواپیمای بدون سرنشین حوثی‌ها رهگیری شدند

ایتلافی به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن، دو هواپیمای بدون سرنشین حوثی‌ها را رهگیری کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، گزارش داده است که این هواپیماهای بدون سرنشین، مناطق جنوبی یمن را مورد هدف قرار داده بودند و از سوی نیروهای ایتلاف، رهگیری شده‌اند.

گفته می‌شود که یکی از این هواپیماهای بدون سرنشین، جیزان و دیگری منطقه‌ی عسیر که در نزدیکی مرز با یمن قرار دارد را مورد هدف قرار داده بودند.

پیش از این، تلویزیون المسیره که از حوثی‌ها است، از حملات هواپیماهای بدون سرنشین به فرودگاه‌‌های جیزان و ابها خبر داده بود.

تاکنون، خسارت و یا تلفاتی در رابطه به این حملات، گزارش نشده است.

این در حالی است که در جریان هفته‌های اخیر، حوثی‌های یمن، بر حملات خود به عربستان سعودی افزوده‌اند. صدای امریکا گزارش داده است که این حملات، در حالی است که تهران برای حمایت از گروه‌های تروریستی منطقه و همچنین حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان تحت فشار است.

این در حالی است که پیش از این، عربستان سعودی اعلام کرده بود که هواپیماهای بدون سرنشینی که حوثی‌ها از آن استفاده می‌کنند، توسط ایران تامین می‌شود.

از سویی هم، بی‌بی‌سی گزارش داده است که در حملات ایتلافی به رهبری عربستان به یمن، در جریان چهار سال گذشته، هزاران غیرنظامی کشته شده‌اند و مردم این کشور در حال حاضر با قحطی و بیماری‌های خطرناکی روبه‌رو استند.

گفته می‌شود که ایتلاف عربستان، از عبدربه منصور هادی، رییس جمهور در تبعید یمن حمایت می‌کند و او را به‌عنوان رییس مشروع دولت یمن می‌شناسد.