مایک پومپیو: تا زمانی که ایران از خشونت دست نکشد، تحریم‌ها شدت خواهد یافت

صبح کابل
مایک پومپیو: تا زمانی که ایران از خشونت دست نکشد، تحریم‌ها شدت خواهد یافت

وزیر خارجه‌ی امریکا، تاکید کرده است، تا زمانی که حکومت ایران از خشونت دست نکشد، فشارهای اقتصادی علیه این کشور شدت خواهد یافت.

به نقل از صدای امریکا، مایک پومپیو، وزیر خارجه‌ی امریکا، در بیانیه‌ای گفته است که دونالد ترامپ، پیامی برای گفت‌وگو با ایران از طریق عمان ارسال نکرده و موضع ایالات متحده، کاملا روشن است. او افزوده است که امریکا، در زمان مناسب تمایل به تعامل با ایران دارد.

آقای پومپیو، افزوده است: «تا زمانی که حکومت ایران خشونت را کنار نگذارد و دیپلماسی امریکا را با دیپلماسی پاسخ ندهد، انزوای دیپلماتیک و فشارهای اقتصادی علیه این کشور شدت می‌یابد.»

تنش‌های اخیر میان ایران و امریکا، پس از آن بیش‌تر شد که سپاه پاسداران هفته‌ی قبل ادعا کرد که هواپیمای بدون سرنشین امریکایی را هدف قرار داده است. ارتش امریکا، ادعای ایران مبنی بر حضور هواپیمای بدون سرنشین امریکایی در حریم هوایی ایران را رد کرده‌ و گفته‌اند که این هواپیما، در آسمان بین‌المللی پرواز می‌کرد.

در همین حال، مایک پومپیو در بیانیه‌اش گفته است: «بدون شک، ایران هواپیمای بدون سرنشین امریکا را در آب‌های بین‌المللی مورد هدف قرار داده است.»

او افزوده است که نقشه‌های محمدجواد ظریف، وزیر خارجه‌ی ایران درباره‌ی محل حمله به هواپیمای بدون سرنشین، بی‌اعتبار است و این دومین‌بار در هفته‌های اخیر است که ایران یک هواپیمای بدون سرنشین امریکا را هدف قرار داده است.

وزیر خارجه‌ی امریکا همچنان گفته است که نیروهای امریکایی از پایگاه هوایی بلد در عراق خارج نشده‌اند و امریکا بیش از هر زمان دیگری به حمایت از متحدان و شرکای خود متعهد است.

او گفته است: «امریکا، به دنبال صلح و ثبات در خاورمیانه است. ایالات متحده، می‌خواهد که دست‌یابی ایران به سلاح اتمی را متوقف کند و همچنان از تهدیدات بزرگ‌ترین دولت حامی تروریزم پیش‌گیری کند.»

آقای پومپیو، تاکید کرده است که حقیقت خطرناک است و به همین دلیل، رهبران ایران به خشونت و ارائه‌ی اطلاعات نادرست متوسل شده‌اند.