نامزد حزب محافظه‌کار بریتانیا: بابت مصرف کوکائین معذرت می‌خواهم

صبح کابل
نامزد حزب محافظه‌کار بریتانیا: بابت مصرف کوکائین معذرت می‌خواهم

مایکل گوو  (Michael Gove)، وزیر محیط زیست بریتانیا، که یکی از نامزدان رهبری حزب محافظه‌کار است، به روزنامه‌ی دیلی میل گفته که ۲۰ سال پیش، زمانی که روزنامه‌نگار بود، در «چندین مراسم» کوکائین استفاده کرده و بابت آن معذرت‌خواهی کرده است.

آقای گوو، تصریح کرده است که این کارش یک «اشتباه» بوده است.

مایکل گوو، در صورتی که در انتخابات درون‌حزبی حزب محافظه‌کار پیروز شود، رهبری این حزب را به دست گرفته و نخست‌وزیر بریتانیا خواهد شد.

آقای گوو، که یکی از یازده نماینده‌ی حزب محافظه‌کار بریتانیا است، قبلاً وزیر عدلیه‌‌ی بریتانیا بوده و در صورت برنده شدن، جانشین خانم تریسا می، خواهد شد.

روری استوارت نیز، که وزیر توسعه‌ی بین‌المللی و یکی دیگر از نامزان رهبری حزب محافظه‌کار بریتانیا است، چندی پیش به خاطر کشیدن تریاک در ایران، از شهروندان بریتانیا معذرت‌خواهی کرده بود.

او گفته بود که سال‌ها قبل، وقتی به ایران سفر کرده بود، تریاک کشیده بود.

جرمی هانت، وزیر خارجه‌ی بریتانیا، نامزد دیگر حزب محافظه‌کار، به روزنامه‌ی لندن تایمز گفته بود که در جریان کوله پشت‌گردی در کشور هندوستان، نوشیدنی بانگ لیسی که حاوی ماری‌جوانا می‌باشد، نوشیده است.

نیک رابینسون، خبرنگار بی‌بی‌سی، در پیوند به مصرف کوکائین از طرف آقای گوو و تریاک از طرف آقای استوارت، گفته است که چون شانس پیروزی آقای گوو نسبت به آقای استوارت در انتخاباب بالاتر است، عذرخواهی او «چشم‌گیرتر» شد.

آقای رابینسون در ادامه گفته است که تاثیر اظهارات آقای مایکل گوو در روند انتخابات تا روزهای آینده معلوم خواهد شد.