کوچکترین نوزاد جهان پس از ۵ ماه بستری از شفاخانه رخصت شد

عبدالرازق اختیاربیگ
کوچکترین نوزاد جهان پس از ۵ ماه بستری از شفاخانه رخصت شد

رسانه‌های خارجی گزارش داده‌‌اند که کوچک‌ترین نوزاد جهان پس از پنج ماه و چند روز از تولدش از شفاخانه رخصت شد.

گفته می‌شود که این نوزاد دختر حدود پنج ماه پیش با وزن ۲۴۵ گرام به دنیا آمده بود که کوچک‌ترین نوزاد در جهان معرفی شده است.

به گزارش یورونیوز، این نوزاد کوچک‌ترین و سبک‌ترین نوزادی است که در جهان با وزن ۲۴۵ گرام زنده به دنیا آمده و مهم‌تر از همه که زنده مانده است.

مسؤولان شفاخانه‌ی شارپ مری بیرچ در کالیفرنیای امریکا، جایی که این نوزاد به دنیا آمده، می‌گویند که او به دلیل مشکلات بارداری که نزد مادرش پیش آمده بود در سن ۲۳ هفتگی به دنیا آمد.

داکتران این شفاخانه گفته‌اند که این نوزدا پس از پنج ماه قرار گرفتن در مراقبت‌های عاجل در حال حاضر ۲٫۵ کیلو گرام وزن دارد.

مادر این نوزد ضمن این که از به دنیا آمدن دخترش خوشحال است؛ اما گفته که روز تولد دخترش، وحشتناک‌ترین روز زندگی او بوده است.

این درحالی است که پیش از این نیز یک نوزاد دختر در شیکاگو، ایالت دیگر امریکا با وزن ۲۶۰ گرام به دنیا آمده بود و اسم او به عنوان کوچکترین نوزاد در کتاب جهانی گنیس به ثبت رسیده بود.

هم‌چنان سال گذشته نیز یک نوزاد پسر با وزن ۲۶۷ گرام در کشور جاپان به دنیا آمد. او کوچک‌ترین نوزادی گفته شده بود که در این کشور به دنیا آمده و هنگام تولد به راحتی در کف دو دست جا می‌شده است.

این همه درحالی است که بر بنیاد معلومات طبی، یک نوزداد باید ۳۷ تا چهل هفته را در رحم مادر خود بماند تا هنگام تولد وزن کافی برای زنده ماندن را داشته باشند.