آزادی ۸۳ تن از قید طالبان در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب

صبح کابل
آزادی ۸۳ تن از قید طالبان در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب

وزارت دفاع ملی از اجرای عملیاتی بالای یکی از زندان‌های گروه تروریستی طالبان در منطقه شاخ ولسوالى قيصار ولايت فارياب، خبر داد.

شب گذشته در اثر یک عملیات از سوی نیروهای کماندو، یکی از زندان‌های مخفی گروه تروریستی طالبان واقع در منطقه شاخ ولسوالی قیصار ولایت فاریاب، نابود شد که در نتیجه آن ۸۳ تن از زندانیان آزاد شده و در میدان هوایی شهر میمنه انتقال یافته‌اند.

در اعلامیه‌ای که از سوی وزارت دفاع کشور نشر شده، آمده است که در میان ۸۳ تنی که در اثر عملیات دیشب از زندان طالبان بیرون کشیده شده‌اند، ۵۱ تن شامل نیروهای امنیتی کشور و مردم ملکی است.

به نقل از این اعلامیه؛ به تعداد ٢٠ تن از افراد گروه تروريستى طالبان، ٤ تن از اعضاى گروه تروريستى داعش و ٨ تن اتباع خارجى كه در ميان زندانيان وجود داشتند، توسط اين نيروها دستگير گرديده‌اند.

گفته می‌شود این عملیات از سلسله عملیات‌های سرتاسری‌ای است که طی فرمانی از سوی وزارت دفاع برای آزادسازی زندانیانِ در قید گروه‌های ترریستی ایجاد شده است. تا کنون چندین زندان مخفی گروه تروریستی طالبان در اثر همین عملیات‌ها از سوی نیروهای امنیتی کشور نابود شده که سبب آزادی بسیاری نیز گردیده است.