اعتصاب آموزگاران هرات به گونه‌ی مشروط پایان یافت

صبح کابل
اعتصاب آموزگاران هرات به گونه‌ی مشروط پایان یافت

آموزگاران هرات، می‌گویند که اعتصاب کاری‌شان به گونه‌ی مشروط روز شنبه (۲۵جوزا) پایان یافته است و در صورتی که حکومت در ماه عقرب سال جاری حقوق و امتیازات آن‌ها را بلند نبرد، دوباره دست به اعتصاب خواهند زد.
صابر مشعل، نمایندهی آموزگاران معترض در هرات، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که اگر به خواسته‌های‌شان رسیدگی نشود، امتحانات سالانه‌ی دانش‌آموزان را نخواهند گرفت.
او می‌افزاید که طرح افزایش حقوق کارمندان وزارت مالیه باید در وزارت معارف نیز تطبیق شود، تا آموزگاران مصارف زندگی‌شان را تامین کنند.
در همین حال، غلام دستگیر، مشاور ارشد وزیر معارف که در راس هیاتی از سوی این وزارت به خاطر ختم اعتصاب کاری آموزگاران به هرات آمده است، در یک نشست خبری گفت که طرح افزایش حقوق آموزگاران به ارگ ریاست جمهوری فرستاده شده است.
او افزود: «تقاضای ما در طرح افزایش حقوق آموزگاران از مقام ریاست جمهوری این است، چون این پروسه در ظرف سه سال نهایی می‌شود، بناء ما ۳۵ درصد در سال اول، ۳۵ درصد در سال دوم و ۳۰ درصد در سال سوم که همان ۱۰۰ درصد همان طول معیاد سه سال است، تکمیل شود».
این در حالی است که شماری از آموزگاران، از بیش از بیست روز به این طرف، در ولایت‌های هرات و غور، در اعتراض به کم‌بودن حقوق و امتیازات‌شان، دست به اعتصاب کاری زده بودند.
وزارت معارف، در این باره گفته بود که طرح جدیدی به منظور افزایش حقوق و امتیازات آموزگاران، به ریاست جمهوری فرستاده شده است. نوریه نزهت، سخنگوی وزارت معارف، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که طرح افزایش حقوق و امتیازات آموزگاران، به ریاست جمهوری فرستاده است.