انتخابات به دور چهارم کشیده شد؛ رحمانی و وردک با هم رقابت می‌کنند

صبح کابل
انتخابات به دور چهارم کشیده شد؛ رحمانی و وردک با هم رقابت می‌کنند

دور اول مرحله سوم انتخابات ریاست مجلس، میان خان‌آقا رضایی، خان‌ محمد وردک، صدیق احمد عثمانی و عبدالستار حسینی برگزار شد ولی هیچ‌کدام نتوانستند آرای کافی را به دست بیاورند.
در انتخابات امروز مجلس نمایندگان، چهارشنبه(۵سرطان)، ۲۳۷ نفر در رای‌گیری شرکت کرده بودند و نامزدان برای برنده شدن، نیاز به ۱۱۹ رای تایید داشتند، اما هیچ کدام از آن‌ها، نتوانستند به اندازه‌ی کافی رای بگیرند.
سرانجام، انتخابات مجلس به دور دوم مرحله سوم رفت و میان خان‌آقا رضایی و خان محمد وردک که در دور اول بیشترین آرا را دریافت کرده بودند، برگزار شد، اما در این دور نیز هیچ‌کدام از این دو نفر نتوانستند رای کافی را برای ریاست مجلس نمایندگان از آن خود کنند.
در دور دوم مرحله سوم انتخابات بر سر ریاست مجلس، خان محمد وردک ۱۰۵ رای تایید و خان آقا رضایی، ۸۴ رای تایید دریافت کرد و هیچ کدام نتوانستند بر کرسی ریاست مجلس، تکیه بزنند. در این دور، همچنان ۳۸ رای باطل و ۴ رای سفید استفاده شده بود.
قرار است در دور چهارم انتخابات بر سر ریاست مجلس، خان محمد وردک برای آخرین بار با میر رحمان رحمانی وارد رقابت شود.
بر اساس اصول وظایف داخلی مجلس نمایندگان، هرگاه انتخابات ریاست مجلس در سه مرحله نتیجه‌ای در پی نداشته باشد، در مرحله‌ی چهارم، نامزدی که در سه دور گذشته بلندترین آرای نمایندگان را از آن خود کرده، رییس مجلس خواهد شد.