بریتانیا ۱۳۰ میلیون پوند به افغانستان کمک می‌کند

صبح کابل
بریتانیا ۱۳۰ میلیون پوند به افغانستان کمک می‌کند

وزیر توسعه‌ی بین‌المللی بریتانیا، در دیدار با رییس جمهور غنی وعده سپرده است که کشورش، ۱۳۰ میلیون پوند به افغانستان کمک خواهد کرد.

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای گفته است که رییس جمهور غنی در سفر به بریتانیا، با روری استیوارت، وزیر توسعه‌ی بین‌المللی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

روری استیوارت، در این دیدار، از همکاری‌های همه‌جانبه‌ی کشورش در راستای اتصال منطقه‌ای افغانستان اطمینان داده است. آقای استیوارت، همچنان گفته است که حکومت بریتانیا، بر علاوه‌ی تعهد کمک‌های بشری در بروکسل، ۱۳۰ میلیون پوند دیگر نیز به افغانستان کمک خواهد کرد.

رییس جمهور غنی نیز در این دیدار، گفته است که افغانستان به‌خاطر توسعه‌ی اتصال منطقه‌ای، به همکاری و تشریک تجارب کشورهای انکشاف‌یافته به‌خصوص بریتانیا نیاز دارد.

آقای غنی همچنان به منظور تامین شفافیت بیش‌تر در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، از حکومت بریتانیا خواسته است تا به‌عنوان ناظر بین‌المللی، از این روند نظارت کند.

رییس جمهور غنی، صبح روز یک‌شنبه (۲۶ جوزا) به دعوت رسمی بریتانیا، در راس یک هیات بلند رتبه‌ی دولتی، به لندن رفت. او در این سفر، ضمن دیدارهای جداگانه با مقام‌های بریتانیایی، بازی کرکت میان تیم‌های ملی افغانستان و بریتانیا را نیز تماشا خواهد کرد.