ترامپ: با ایران مذاکره می‌کنیم، اما استفاده از گزینه‌ی نظامی نیز وجود دارد

صبح کابل
ترامپ: با ایران مذاکره می‌کنیم، اما استفاده از گزینه‌ی نظامی نیز وجود دارد

ریيس جمهور امریکا، گفته است که خواستار گفت‌وگو با رییس جمهور ایران است، اما استفاده از گزینه‌ی نظامی نیز همیشه وجود دارد.

به نقل از صدای امریکا، دونالد ترامپ، به تلویزیون آی‌ تی‌ وی بریتانیا، گفته است: «وقتی رییس جمهور امریکا شدم، ایران کشور تروریست شماره اول جهان بود و شاید در حال حاضر هم همین گونه باشد».

او افزوده است: «همیشه احتمال حمله‌ی نظامی به ایران وجود دارد. آیا من چنین چیزی می‌خواهم؟ نه، ترجیح می‌دهم که از این گزینه استفاده نکنم، اما همیشه این احتمال وجود دارد».

آقای ترامپ تاکید کرده که مذاکره را ترجیح می‌دهد و آماده‌ی گفت‌وگو با حسن روحانی است».

این در حالی است که از چند ماه‌ به این‌سو، تنش‌ها میان ایران و امریکا ادامه دارد. امریکا ایران را متهم به حمایت جدی از گروه‌های هراس‌افگن در منطقه کرده است.

چند روز قبل، حسن روحانی، رییس جمهور ایران گفته بود که اهل منطق و مذاکره ‌است؛ اما در صورتی‌که با احترام کامل و در چارچوب مقررات بین‌المللی دور میز مذاکره بنشیند (اشاره به امریکا).

پس از آن، مایک پومپئو، وزیر خارجه‌ی امریکا، گفت که ایالات متحده آماده است تا بدون هیچ پیش‌شرطی با ایران وارد مذاکره شود؛ اما همچنان به تلاش‌های خود برای خنثا کردن سیاست‌های زیان‌بار جمهوری اسلامی، ادامه خواهد داد.

آقای پومپئو تاکید کرده بود: «آماده‌ایم با ایران وارد گفت‌وگو شویم؛ اما زمانی‌که این کشور مانند یک کشور عادی رفتار کند.»