ترزا می: بریتانیا در راستای ایجاد اجماع منطقه‌ای برای صلح افغانستان تلاش می‌کند

صبح کابل
ترزا می: بریتانیا در راستای ایجاد اجماع منطقه‌ای برای صلح افغانستان تلاش می‌کند

نخست‌وزیر برتانیا، در دیدار با رییس جمهور غنی، گفته است که کشورش برای ایجاد اجماع منطقه‌ای در رابطه به صلح افغانستان، تلاش و از آن حمایت خواهد کرد.

دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست‌جمهوری، در خبرنامه‌ای گفته است که محمد ‌اشرف‌غنی، با ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، دیدار و در مورد روند صلح، انتخابات ریاست‌جمهوری و تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، گفت‌وگو کرده است.

نخست‌وزیر بریتانیا، در این دیدار گفته است که کشورش برعلاوه‌ی پیشتیبانی از پروسه‌ی صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، برای ایجاد اجماع منطقه‌ای در رابطه به صلح افغانستان تلاش و از آن حمایت می‌کند.

او همچنان گفته است که بریتانیا، از برگزاری انتخابات شفاف و سراسری در افغانستان حمایت می‌کند و به همکاری و تعهداتش به نیروهای امنیتی و دفاعی، ادامه خواهد داد.

رییس‌جمهور غنی، نیز در این دیدار، گفته است که نقش حکومت بریتانیا در ایجاد اجماع منطقه‌ای در رابطه به پروسه‌ی صلح افغانستان مهم و ارزنده است. او تاکید کرده که انتخابات ریاست‌جمهوری، در زمان معین آن به‌گونه‌ی شفاف برگزار خواهد شد.

رییس جمهور غنی، همچنان با پینی موردانت، وزیر دفاع بریتانیا دیدار کرده است.

پینی موردانت، در این دیدار گفته است که بریتانیا، به همکاری‌ها در بخش‌های مبارزه با تروریزم بین‌المللی، تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه خواهد داد.

رییس جمهور غنی، صبح روز یک‌شنبه (۲۶جوزا) به دعوت رسمی بریتانیا، در راس هیأت بلند رتبه‌ی دولتی، به لندن رفت. او، در این سفر، ضمن دیدارهای جداگانه با مقام‌های بریتانیایی، بازی کرکت میان تیم‌های ملی افغانستان و بریتانیا را نیز تماشا خواهد کرد.