حمله‌ی هراس‌افگنان طالب بر ولسوالی اشکمش ولایت تخار عقب زده شد

صبح کابل
حمله‌ی هراس‌افگنان طالب بر ولسوالی اشکمش ولایت تخار عقب زده شد

حمله‌ی هراس‌افگنان طالب که سه روز قبل بر ولسوالی اشکمش ولایت تخار آغاز شده بود، شکست خورده و تلفات سنگینی نیز به افراد این گروه وارد شده است.

جواد هجری، سخنگوی والی تخار، به روزنامه‌ی صبح کابل، می‌گوید که حمله‌ی هراس‌افگنان طالب بر ولسوالی اشکمش، با مقاومت نیروهای امنیتی با شکست مواجه شده و در نتیجه‌ی آن، بیش از ۲۰ تن از افراد طالبان، کشته شده‌اند و دست‌کم ۳۰ تن از افراد دیگر این گروه زخم برداشته‌اند.

او افزود که در جریان درگیری‌های سه روز گذشته، ۴ غیرنظامی جان باخته‌اند و هیأتی، به منظور بررسی در این باره، آغاز به کار کرده است.

از سویی هم، منابع محلی می‌گویند که غیرنظامیان در روستای ناقل‌ها، در پی حمله‌ی هوایی جان باخته‌اند.

در همین حال، عبدالقیوم قانع ولسوال اشکمش، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که آخرین حمله‌ی هراس‌افگنان طالب که نیمه‌های شنبه شب (۲۵جوزا) آغاز شده بود، بامداد روز یک‌شنبه (۲۶جوزا)، با مقاومت نیروهای امنیتی با شکست مواجه شد.

او افزود که نیروهای کافی نظامی به این ولسوالی اعزام شده‌اند و همچنان با رسیدن نیروهای کوماندو، پایگاه نیروهای نظم عامه و پولیس محلی که در محاصره‌ی هراس‌افگنان طالب قرار داشتند، از محاصره بیرون شده و وضعیت به حالت عادی برگشته است.

به گفته‌ی او، روستاهای تصرف شده از سوی هراس‌افگنان طالب، دوباره در کنترل نیروهای امنیتی درآمده و تصفیه و تلاشی خانه‌ها نیز آغاز شده است.

آقای قانع می‌گوید که در جریان درگیری‌های اخیر، به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است.

ولسوالی اشکمش در همجواری ولسوالی ناامن برکه‌ی ولایت بغلان موقعیت دارد که به گفته‌ی مسؤولان در ولایت تخار، هراس‌افگنان طالب از ولایت‌های بغلان و کندز به این ولسوالی حمله کرده بودند.

گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته است.