حمله‌ی هراس‌افگنان طالب بر پایگاه و پاسگاه نیروهای امنیتی در ولایت کندز

صبح کابل
حمله‌ی هراس‌افگنان طالب بر پایگاه و پاسگاه نیروهای امنیتی در ولایت کندز

در حمله‌ی هراس‌افگنان طالب بر پایگاه نیروهای مرزی و پاسگاه‌های پولیس محلی در ولسوالی امام‌صاحب ولایت کندز، تلفاتی به این نیروها وارد شده است.

منابع امنیتی، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گویند که در حمله‌ی شب گذشته‌ی هراس‌افگنان طالب بر پایگاه امنیتی منطقه‌ی قرغان‌تپه و پاسگاه‌های اطراف آن در ولسوالی امام صاحب، چهار سرباز پولیس محلی و چهار نیروی مرزی جان باخته‌اند.

به گفته‌ی منابع، همچنان شماری از این نیروها تا کنون ناپدید استند و از سرنوشت آنان خبری در دست نیست.

در همین حال، محمدیوسف ایوبی، رییس شورای ولایتی کندز، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که در این حمله‌ی هراس‌افگنان طالب، پایگاه قرغان‌تپه سقوط کرده بود و پس از ساعاتی دوباره به تصرف نیروهای امنیتی درآمد.

آقای ایوبی، وارد شدن تلفات و اسیر شدن نیروهای امنیتی به دست هراس‌افگنان طالب را تایید می‌کند؛ اما می‌گوید که آمار دقیق آن تا کنون مشخص نیست.

از سویی هم، سیدسرور حسینی، سخنگوی فرماندهی پولیس کندز، می‌گوید که حملات تهاجمی هراس‌افگنان طالب نیمه‌شب گذشته آغاز شد و تا ساعت چهار بامداد ادامه داشت که در پی آن تلفاتی به هردو طرف وارد شده است.

آقای حسینی نیز از رقم تلفات وارد شده به دو طرف جزئیات نمی‌دهد و می‌گوید که تا کنون این موضوع روشن نشده است.

در ماه حوت سال گذشته نیز به دنبال حملات هراس‌افگنان طالب بر پایگاه نظامی قرغان، تلفات سنگینی به نظامیان افغان وارد شده بود.