دادستانی کل: ادعای حبیب‌الله احمدزی به صورت علنی بررسی می‌شود

صبح کابل
دادستانی کل: ادعای حبیب‌الله احمدزی به صورت علنی بررسی می‌شود

دادستانی کل، اعلام کرده است که حبیب‌الله احمدزی، مشاور پیشین ریاست جمهوری، تاکنون هیچ سندی در مورد ادعای فساد اخلاقی در ارگ، ارایه نکرده است و به زودی، این ادعا، به صورت علنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این اداره، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که بارها از آقای احمدزی خواسته شده تا در مورد ادعای خود سند ارایه کند؛ اما او تا کنون در این زمینه اقدامی نکرده است.

در اعلامیه آمده است: «پیش از این نیز در نامه‌های جلبی که عنوانی مراجع امنیتی و کشفی صادر شده بود، از آقای احمدزی خواسته شد که برای اثبات ادعای خود، اسناد دست‌داشته‌اش را در اختیار هیأت تحقیق قرار بدهد؛ اما تاکنون از سوی او اسنادی در این مورد ارائه نشده است.»

دادستانی کل تاکید کرده است که پرونده‌ی ادعای فساد اخلاقی در ارگ ریاست جمهوری، در حضور نمایندگان شورای علما، رسانه‌ها، شبکه‌ی زنان افغان، نهادهای مدنی و دیدبان شفافیت، به‌گونه‌ی علنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در اعلامیه آمده است که از این نهادها، خواسته شده تا نماینده‌ی‌شان را به منظور تکمیل پرونده به گونه‌ی رسمی، به دادستانی کل معرفی کنند.

این در حالی است که دادستانی کل، روز دوشنبه (۱۳جوزا) از حبیب‌الله احمدزی خواسته بود تا اسناد و شواهد در مورد ادعای فساد اخلاقی در ارگ را، در اختیار این اداره قرار دهد.

چند هفته قبل، جنرال حبیب‌الله احمدزی، مشاور پیشین رییس جمهور غنی، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، ادعا کرده بود که در ارگ ریاست جمهوری، فحشا ترویج می‌شود و وکلای زن از کابل، با ۵۰۰ تا ۶۰۰ رای، به مجلس نمایندگان راه یافته‌اند. او تاکید کرده بود که فضل ‌محمود فضلی، مشاور ارشد رییس‌جمهور، در این راستا بیش‌تر از دیگران فعال بوده است.

از سویی هم، ارگ ریاست جمهوری به این موضوع واکنش نشان داده و گفته بود که ادعاهایی مبنی بر وجود فساد اخلاقی در ارگ، بی‌اساس و برخواسته از خصومت‌های شخصی است. هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری، گفته بود که مدعیان وجود فساد اخلاقی و فحشا در ارگ ریاست جمهوری، به دادستانی احضار خواهند شد.

آقای چخانسوری، تاکید کرده بود که مشاورین پیشین حکومت، پس از آن ادعاهای تکان‌دهنده‌ای را مطرح کرده‌اند که در انتخابات پارلمانی بازنده شده و  درخواست‌شان برای کسب کرسی مشاوریت در حکومت نیز رد شده است. او گفته بود که ادعای استفاده‌ی جنسی از زنان در ارگ، توهینی به زنان شاغل در حکومت است و دادستانی کل، این ادعا را به‌گونه‌ی جدی مورد بررسی قرار خواهد داد.