دادستانی کل: پرونده‌ی تجاوز گروهی بر یک قابله در سمنگان بررسی شد

صبح کابل
دادستانی کل: پرونده‌ی تجاوز گروهی بر یک قابله در سمنگان بررسی شد

دادستانی کل اعلام کرده است که بررسی‌ها در مورد پرونده‌ی تجاوز جنسی ۱۰ نفر بر یک قابله در ولایت سمنگان، تکمیل شده است.

این نهاد، در اعلامیه‌ای گفته است که دادستانی استیناف منع خشونت علیه زنان و رسیدگی به تخلفات اطفال ولایت سمنگان، تحقیق و بررسی روی این پرونده را تکمیل کرده است.

در اعلامیه آمده است: «چهار نفر از متهمان زیر سن تثبیت شده و شش نفر دیگر آنان دارای سن قانونی یعنی بالای ۱۸ سال استند. متهمان در این پرونده، افزون بر آزار و اذیت، لت‌وکوب و تجاوز جنسی، پول نقد و زیورات بانوی قابله را نیز به سرقت برده‌اند.»

دادستانی کل افزوده است که یک بیمار و پدر قابله که با او در این کلینیک حضور داشتند، نیز از سوی افراد متهم مورد لت‌وکوب و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

در اعلامیه آمده است که قرار گرفتاری آمر کلینیک نیز از سوی دادستانی کل به نهادهای کشفی و امنیتی فرستاده شده است.

این نهاد گفته است که این پرونده، بعد از بررسی‌های همه‌جانبه، به دادگاه فرستاده شده است.

این در حالی است که حدود بیش از یک ماه پیش، شماری از افراد مسلح، بر یک قابله در ولسوالی روی دوآب ولایت سمنگان تجاوز گروهی کرده‌ و یک قابله‌ی دیگر را نیز مورد لت‌وکوب قرار دادند.

مسؤولان ریاست صحت عامه‌ی ولایت سمنگان، گفته‌اند که افراد مسلح، در مقابل چشمان پدر این قابله بر او تجاوز گروهی کرده‌اند و قابله‌ی دیگر نیز، پریود بوده و به همین دلیل، از تجاوز جنسی نجات یافته است.

این در حالی است که دادستانی کل، در جریان یک سال گذشته، به ۲۷۰۱ پرونده‌ی خشونت در برابر زنان رسیدگی کرده که از این میان، ۱۹۵ مورد آن تجاوز جنسی بوده است.