درگیری میان اعضای یک خانواده در ولایت دایکندی سه کشته و نُه زخمی برجا گذاشت

صبح کابل
درگیری میان اعضای یک خانواده در ولایت دایکندی سه کشته و نُه زخمی برجا گذاشت

به دنبال درگیری میان اعضای خانواده‌ی «مُبَلِغان» در ولایت دایکندی، سه تن کشته و نُه تن دیگر زخمی شدند.

مسؤولان محلی در ولایت دایکندی می‌گویند که این درگیری میان کاکازاده‌ها رخ داده است که در نتیجه‌ی آن ۱۲تن از اعضای این خانواده کشته و زخمی شده‌اند.

غلام سخی غفوری، فرمانده‌ی پولیس ولایت دایکندی به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که یک گروپ مسلح غیر مسؤول که بیش از ۱۰۰ عضو دارد، از سال‌ها به این‌سو در ولسوالی اشترلی این ولایت دست به جرایم جنایی می‌زدند.

آقای غفوری گفت که این درگیری پس از آن رخ داد که روز جمعه یکی از این کاکازاده‌ها عروسی داشته و زمانی که یک تن از پسران کاکایش دست به شلیک‌های شادیه می‌زند و از سوی دیگر کاکازاده منع شود درگیری صورت می‌گیرد.

او گفته است :«در این درگیری سه تن کشته و نُه تن دیگر زخمی شدند. از میان زخمیان شش تن به ولسوالی پنجاو ولایت بامیان و دو تن دیگر به کابل انتقال داده شده‌اند.»

اما فرمانده‌ی‌ پولیس دایکندی به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که قرار بود این تفنگ‌داران غیر مسؤول به زودی در پروسه‌ی صلح یک‌جا شوند و سلاح به زمین بگذارند؛ اما روز گذشته دوباره مرتکب جرم و جنایت شدند.

گفته می‌شود که عملیات برای دستگیری این افراد آغاز شده و قرار است این عملیات تا پاکسازی کامل ادامه پیدا کند.

این درحالی است که چندی پیش نیز منسوبین پولیس دایکندی یک فرد مسلح را به نام غلام سخی – مشهور به امریکایی که در قضایای درگیری مسلحانه، آدم‌ربایی، سرقت و مردم‌آزاری متهم بود را، با یک میل تفنگچه، یک میل پنج‌تیر، یک میل چره‌ای و یک تبرچه، بازداشت کرد.

ولایت دایکندی در مرکز افغانستان، از جمله ولایت‌های امن افغانستان محسوب می‌شود؛ اما در این اواخر ولسوالی‌های کجران و پاتوی این ولایت شاهد ناامنی‌های فراوانی بوده است.

در جریان سال گذشته، هراس‌افگنان طالب بارها بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی پاتوی ولایت دایکندی حمله کرده‌اند.