در آستانه‌ی عید؛ نیروهای امنیتی در حالت آماده‌باش قرار دارند

صبح کابل
در آستانه‌ی عید؛ نیروهای امنیتی در حالت آماده‌باش قرار دارند

وزارت داخله تاکید می‌کند که نیروهای امنیتی، به منظور تامین امنیت روزهای عید فطر، در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله، امروز دوشنبه ( ۱۳ جوزا) در یک نشست خبری گفت که نهادهای امنیتی، تدابیر ویژه‌ای را در راستای تامین امنیت عید فطر، در سراسر افغانستان اتخاذ کرده‌اند.

او افزود: «نیروهای امنیتی در حالت آماده باش کامل قرار دارند و نقاط آسیب‌پذیر مثل مساجد، عیدگاه‌ها، تفریح‌گاه‌ها، و محلات تجمع مردم را تحت پوشش امنیتی قرار می‌دهند. گزمه‌های سیار افزایش یافته و در صورت بروز حوادث احتمالی، نیروهای امنیتی در کوتاه‌ترین زمان، خود را به محل رویداد می‌رسانند.»

آقای رحیمی از شهروندان افغانستان خواست تا در صورت برخورد با افراد و موارد مشکوک، با شماره‌ی ۱۱۹ پولیس به تماس شوند و در راستای تامین امنیت، با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

او در بخش دیگر سخنان خود گفت که خرید و فروش پتاقی در روزهای عید ممنوع است و متخلفین بازداشت خواهند شد. او افزود که افرادی که دست به شلیک هوایی می‌زنند نیز، شناسایی و بازداشت می‌شوند.

سخنگوی وزارت داخله همچنان گفت که در جریان ۱۰ روز گذشته، نیروهای پولیس با راه‌اندازی عملیاتی در سراسر افغانستان، ۵۰۱ هراس‌افگن طالب، به شمول ۱۸ تن از فرماندهان این گروه را کشته‌اند.

او ادامه داد: «در این عملیات، ۱۸۸ هراس‌افگن زخم برداشته‌اند و ۸۰ هراس‌افگن دیگر نیز بازداشت شده‌اند. در این عملیات، مقدار تجهیزات نظامی، ماین، مواد منفجره و چندین عراده موتر مربوط به تروریستان نیز کشف و ضبط شده است.»

آقای رحیمی گفت که در این عملیات، طراح حمله‌ی تروریستی بر پاسگاه دوغ‌آباد شهر کابل نیز کشته شده است.

او با بیان اینکه جرایم جنایی در چند روز گذشته کاهش یافته است، گفت که در جریان ۱۰ روز گذشته، ۳۹۰ نفر به اتهام دست داشتن در جرایم جنایی بازداشت شده‌اند.

سخنگوی وزارت داخله تاکید کرد که در ۱۰ روز گذشته، ۱۵۰ نفر به اتهام قاچاق ۴۷۷۸ تٌن مواد مخدر در تمام ولایت‌ها بازداشت شده‌اند.