در حمله‌ی طالبان؛ ۲۰ نفر از نیروهای خیزش مردمی در ولایت غور جان باختند

نیما کاوه
در حمله‌ی طالبان؛ ۲۰ نفر از نیروهای خیزش مردمی در ولایت غور جان باختند

در نتیجه‌ی حمله‌ی هراس‌افگنان طالب، بر منطقه‌ی پشته نور ولسوالی دولت‌یار ولایت غور، ۲۰ نفر از نیروهای خیزش مردمی جان باخته‌اند.

یک منبع به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که هراس‌افگنان طالب، شب گذشته بر روستای جوی نیشر منطقه‌ی پشته‌نور ولسوالی دولت‌یار، حمله کرده‌اند و در جریان درگیری، ۲۰ نفر از نیروهای خیزش مردمی جان باخته‌اند و ده‌ها نفر دیگر نیز زخم برداشته‌اند.

گفته می‌شود که در میان قربانیان، زنان نیز شامل استند.

از سویی هم، عبدالرحمان عطشان، معاون شورای ولایتی غور، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که ۱۴ نفر از نیروهای خیزش مردمی، در حمله‌ی هراس‌افگنان طالب در ولسوالی دولت‌یار این ولایت جان باخته‌اند.

عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور نیز ضمن تایید حمله‌ی هراس‌افگنان طالب بر پاسگاه‌های نیروهای خیزش مردمی در این منطقه، می‌گوید که از تلفات این رویداد تا هنوز آمار مشخصی در دست نیست.

در همین حال، شماری از باشندگان محل به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گویند که نیروهای امنیتی، صبح امروز تنها برای انتقال زخمی‌ها و جنازه‌ها آمده بودند.

لعل بهادر فروتن، از فرماند‌هان محلی که بیش از یک ماه می‌شود در محاصره طالبان قرار دارد و فرماندهی جنگ را به عهده داشت، نیز زخمی شده است.

از سویی هم، حوالی ساعت ۹ صبح امروز (۱۸جوزا)، ده‌ها کشته و زخمی به مرکز صحی ولسوالی دولتیار انتقال یافته‌اند، اما از عملیات نیروهای امنیتی خبری نیست.

ولسوالی دولت‌یار شاهراه غور-کابل را با هم وصل می‌کند. تصرف این ولسوالی از سوی هراس‌افگنان طالب، تهدید جدی برای امنیت مناطق مرکزی محسوب می‌شود و افراد این گروه هراس‌افگن، به آسانی می‌توانند، امنیت بامیان و دایکندی را مختل کنند.

دو روز قبل، نیروهای امنیتی از هوا و زمین بر مواضع طالبان در روستاهای سمک این ولسوالی حملات تهاجمی را انجام دادند؛ ولی موفق به تصرف مناطق یادشده نشدند و بدون پس‌گیری مناطق تحت تصرف هراس‌افگنان طالب، به فیروزکوه رفتند.

این در حالی است که در نبرد دو روز قبل، فواد اندرابی از نام‌دارترین افسران ارتش نیز در ولسوالی دولت‌یار کشته شد.