در حمله‌ی موتر بمب‌گذاری شده در کابل، بیش از ۵۰ دانش‌آموز زخم برداشته‌اند

صبح کابل
در حمله‌ی موتر بمب‌گذاری شده در کابل، بیش از ۵۰ دانش‌آموز زخم برداشته‌اند

وزارت معارف، اعلام کرده است که در حمله‌ی موتر بمب‌گذاری شده در حوزه‌ی شانزدهم امنیتی شهر کابل، بیش از ۵۰ دانش‌آموز زخم برداشته‌اند.

این وزارت، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در این حمله، بیش از ۵۰ دانش‌آموز مکتب زخمی شده‌اند و ساختمان پنج باب مکتب دولتی در نزدیکی محل رویداد نیز قسماً آسیب دیده است.

در اعلامیه آمده است: «در پی این رویداد، ۵۰ نفر از دانش‌آموزان مکتب خصوصی عزیر نمبر ۲ واقع در منطقه‌ی غازی‌استدیوم در مربوطات ناحیه‌ی هشتم و یکی از دانش‌آموزان مکتب ستاره در مربوطات ناحیه‌ی نهم در اثر فرو ریختن شیشه‌های ساختمان مکاتب به گونه‌ی سطحی زخم برداشته‌اند.»

این وزارت، گفته است که در حال حاضر، وضعیت صحی این دانش‌آموزان، قناعت‌بخش است.

وزارت معارف، از طرف‌های درگیر جنگ خواسته تا مصؤونیت دانش‌آموزان، آموزگاران، کارمندان معارف و امنیت مکاتب و تاسیسات مرتبط به این نهاد را مدنظر بگیرند.

حوالی ساعت ۰۸:۵۵ صبح روز دوشنبه (۱۰سرطان) یک موتر پٌر از مواد انفجاری، در مربوطات حوزه‌ی شانزدهم امنیتی شهر کابل منفجر شد. فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع، به روزنامه‌ی صبح کابل گفت که حمله‌ی موتر بمب‌گذاری شده، در نزدیکی ریاست لوژستیکی و انجینیری وزارت دفاع صورت گرفته است.

گروه طالبان، مسؤولیت این حمله‌ را به عهده گرفته است. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه، در اعلامیه‌ای گفته است که در گام نخست یک موتر بمب‌گذاری شده در مقابل ریاست لوژستیکی و انجینیری وزارت دفاع، منفجر شد و پس از آن، سایر مهاجمان وارد این اداره شدند و با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند.

مسؤولان وزارت صحت نیز گفته‌اند که ده‌ها نفر از زخمیان این رویداد، به شفاخانه‌ها انتقال یافته است.

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، در واکنش به این رویداد گفته است که گروه مزدور، منافق، تروریست و تروریست‌پرور طالب، از یک‌سو سخن از صلح می‌زند و از سوی دیگر به شهروندان بی‌دفاع و مراکز غیرنظامی حمله‌ور می‌شود.