در ششم میزان، تنها انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد

صبح کابل
در ششم میزان، تنها انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد

کمیسیون مستقل انتخابات، اعلام کرده است که برگزاری انتخابات شوراهای ولایتی و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی، با تاخیر مواجه شده و در ششم میزان، تنها انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات، امروز چهارشنبه (۸ جوزا) در یک نشست خبری، گفت که به دلیل محدودیت زمانی و نبود بودجه‌ی کافی، سه انتخابات هم‌زمان برگزار نخواهد شد.

او افزود: «در جریان دو ماه گذشته تلاش کردیم تا حمایت مالی و تخنیکی جوانب ذی‌دخل را برای برگزاری انتخابات جذب کنیم؛ اما بعد از رایزنی‌ها، به دلیل محدودیت زمانی، بودجه‌ای و تخنیکی برای برگزاری همزمان سه انتخابات و عدم تحقق شرایط قبلی به وقت معینه و مدیریت بهتر انتخابات ریاست‌جمهوری، تصمیم گرفته شد که تنها انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان برگزار شود.»

بانو نورستانی گفت که به منظور تامین شفافیت انتخابات، فهرست رای‌دهندگان در دستگاه‌های بایومتریک ثبت و در روز انتخابات، از اثر انگشت، تذکره و چهره‌ی رای‌دهنده، کار گرفته می‌شود. او علاوه کرد که نتایج، توسط دستگاه‌های بایومتریک به دفتر مرکزی منتقل خواهد شد.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات، پیش از این اعلام کرده بود که انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات شوراهای ولایتی و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی، همزمان، به تاریخ ششم ماه میزان سال جاری برگزار خواهد شد.