در ضد حمله‌ی نیروهای امنیتی در ولایت تخار، ۲۰ هراس‌افگن طالب کشته شدند

محراب الدین ابراهیمی
در ضد حمله‌ی نیروهای امنیتی در ولایت تخار، ۲۰ هراس‌افگن طالب کشته شدند

مسؤولان محلی در ولایت تخار می‌گویند که هراس‌افگنان طالب از نیمه‌های شب گذشته به‌ این‌سو بر مرکز ولسوالی خواجه‌ی غار ولایت تخار حمله کردند که تا کنون با نیروهای امنیتی درگیر استند.

ملاعمر، ولسوال خواجه‌ی غار به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که ساعت یک شبِ گذشته، حملات طالبان از چندین استقامت بر مرکز این ولسوالی آغاز شده و آن‌ها حتا تا داخل بازار نیز آمده اند؛ اما افزود که نیروهای امنیتی مانع پیشروی آن‌ها شده‌اند.

به گفته‌ی او، درگیری‌ها هنوز در بخش‌هایی از بازار ادامه دارد و طالبان در ساحات برنج بازار، باغ ذخیره و تانک تیل قوماندان خالق، با نیروهای امنیتی درگیر استند.

در همین حال جواد هجری سخنگوی والی تخار به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که طالبان از بازار این ولسوالی بیرون رانده شده‌اند؛ اما هنوز درگیری‌ها در خارج از بازار ادامه دارد.

گفته می‌شود که در این درگیری‌ها به شمول دو سرگروپ طالبان به نام‌های مخلص و اسماعیل، ۱۵ تن شان کشته و ۱۰ تن دیگر شان زخمی شدند. آقای هجری می‌گوید افزون بر کشته و زخمی بیش از ۲۰ هراس‌افگن طالب، سه تن از  نیروهای خیزش مردمی نیز جان باختند و پنج تن دیگرشان زخمی شدند.

همزمان با حمله‌ی طالبان در لسوالی خواجه‌ی غار، این گروه بر ولسوالی بهارک ولایت تخار نیز حمله کرده‌اند که با مقاومت نیروهای امنیتی این حمله به عقب زده شده است.

ولسوالی خواجه‌ی غار ولایت تخار، در همسایگی با ولسوالی ناآرام دشت ارچی این ولایت است که پیش از این نیز طالبان حملات سنگینی را بر این ولسوالی داشتند.