دونالد ترامپ: با خروج نظامیان خارجی، افغانستان به دانشگاه تروریست‌ها مبدل می‌شود

صبح کابل
دونالد ترامپ: با خروج نظامیان خارجی، افغانستان به دانشگاه تروریست‌ها مبدل می‌شود

رییس جمهور امریکا، تاکید کرده است که اگر نظامیان خارجی از افغانستان خارج شوند، این کشور، به دانشگاهی برای تروریست‌ها تبدیل خواهد شد.

به نقل از بی‌بی‌سی، دونالد ترامپ، در مصاحبه‌ای با شبکه‌ی خبری فاکس، گفته است: «قصد دارم نظامیان امریکایی را از افغانستان خارج کنم، اما نگران این استم که بدون آن‌ها، افغانستان به عنوان پایگاهی برای حملات تروریستی علیه امریکا تبدیل شود، نگرانم که این کشور، به آزمایشگاه تروریست‌ها تبدیل شود».

او گفته است: «فرماندهان نظامی به من گفته‌اند که مبارزه با تروریسم در خاک افغانستان، بهتر از جنگیدن با آن‌ها در امریکا است. من افغانستان را دانشگاه هاروارد تروریست‌ها می‌نامم».

آقای ترامپ تاکید کرده است که در صورت خروج کامل نظامیان خارجی از افغانستان، امریکا حضور اطلاعاتی خود را در این کشور تقویت خواهد کرد.

این سخنان آقای ترامپ در حالی است که گفت‌وگوهای صلح میان زلمی خلیل‌زاد و نمایندگان طالبان، در جریان چند روز گذشته جدی‌تر شده است.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، در برگه‌ی تویتر خود نگاشته است که این گروه برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی آماده است؛ اما زمانی این گفت‌وگوها آغاز خواهد شد که جدول خروج نظامیان خارجی در حضور ناظران بین‌المللی اعلام شود.

همزمان با این گفته‌ها، طالبان روز دوشنبه حمله‌ی تروریستی‌ای را بر مرکز لوژیستیکی وزارت دفاع، در مربوطات حوزه‌ی شانزدهم امنیتی شهر کابل راه‌اندازی کردند. در این حمله شش نفر جان باخته‌اند و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. کودکان و زنان نیز در میان قربانیان این رویداد شامل استند.