دو تروریست پنجابی در ولایت هرات بازداشت شدند

صبح کابل
دو تروریست پنجابی در ولایت هرات بازداشت شدند

نیروهای امنیت ملی، در جریان یک درگیری در ولسوالی کرخ ولایت هرات، دو تروریست پنجابی را بازداشت و یک تروریست دیگر را کشته‌اند.

ریاست عمومی امنیت ملی، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این درگیری، در ساحه‌ی کمرزرد ولسوالی کرخ ولایت هرات رخ داده و در جریان آن، یک میل راکت‌انداز و سه میل کلاشینکوف نیز به دست آمده است.

در خبرنامه آمده است: «محمدحکیم به اسم مستعار بلال فرزند عبیدالله باشنده‌ی شهر بهاوی پنجاب پاکستان، عضو گروه طالبان است و در ترکیب گروه تروریستی ملا وکیل‌احمد عثمانی، یکی از قوماندانان طالبان در مربوطات ولسوالی کرخ ولایت هرات و ساحات سرحد با ولایت بادغیس با دو تبعه‌ی دیگر پاکستان به‌نام‌های رفیع الله و روض‌الدین مصروف فعالیت‌های تروریستی بودند.»

ولایت غربی هرات، از ولایت‌های کلیدی و مهم افغانستان محسوب می‌شود. گروه طالبان در چندین ولسوالی این ولایت هرات حضور دارد و هرازگاهی دست به فعالیت‌های هراس‌افگنانه می‌زند.

در این میان، ولسوالی شیندند هرات از ولسوالی‌های به شدت ناامن در این ولایت است و یکی از پایگاه‌های مهم گروه طالبان در حوزه‌ی غرب افغانستان به شمار می‌رود. هراس‌افگنان طالب بیش‌تر حملات‌شان را از شیندند بر دیگر بخش‌های هرات سازمان‌دهی می‌کنند.