دو فرمانده و ۵۰ عضو طالبان در ولایت غزنی کشته شدند

صبح کابل
دو فرمانده و ۵۰ عضو طالبان در ولایت غزنی کشته شدند

وزارت دفاع اعلام کرده است که نیروهای ارتش، با راه‌اندازی عملیاتی، مواضع هراس‌افگنان طالب را در مربوطات ولایت غزنی هدف قرار داده‌اند.

وزارت دفاع با نشر خبرنامه‌ای گفته است که نیروهای ارتش، در جریان یک شبانه‌روز گذشته عملیاتی را بر مواضع، قرارگاه‌ها و محلات اخاذى هراس‌افگنان طالب از مردم، در ولسوالى هاى اندر، قره باغ و ده يك ولایت غزنی راه‌اندازی کرده‌اند.

در خبرنامه آمده است که در جریان این عملیات، ٥٢ هراس‌افگن طالب به شمول دو سرگروه برجسته به نام‌های ابوخالد و سرحدى، كشته شده‌اند.

وزارت دفاع گفته است که در نتیجه‌ی این عملیات، مقدارى سلاح و مهمات و چندين عراده موتر و موترسایکل هراس‌افگنان طالب نیز تخریب شده است.

ولایت غزنی در جنوب افغانستان، از ولایت‌های ناامن است. این ولایت به دلیل ناامنی گسترده سال گذشته شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی هم نبود.

در سال گذشته طالبان با حمله‌ی گسترده، برای چهار شبانه‌روز قسمت‌های زیادی از مرکز این ولایت را تحت کنترل گرفته و بسیاری جاهای شهر غزنی را به آتش کشیدند. در آن حمله طالبان، بیشتر از ۳۰۰ نظامی و غیرنظامی کشته و حدود ۳۰ هزار نفر از خانه‌های شان بیجا شدند.