رویدادهای ترافیکی در افغانستان، بیشتر از حملات تروریستی قربانی گرفته است

صبح کابل
رویدادهای ترافیکی در افغانستان، بیشتر از حملات تروریستی قربانی گرفته است

وزارت صحت، می‌گوید که در جریان چند ماه اخیر، رویدادهای ترافیکی رو به افزایش بوده و حتا، بیش‌تر از حملات تروریستی، از شهروندان افغانستان قربانی گرفته است.
ماموسی زیور، معاون مالی و اداری وزارت صحت، امروز چهارشنبه (۵سرطان)، در مراسم گرامی‌داشت از (هفته‌ی جهانی مصؤونیت جاده)، گفت که افزایش رویدادهای ترافیکی در افغانستان، نگران کننده است.
او افزود که مرگ‌ومیر ناشی از رویدادهای ترافیکی در افغانستان، بیشتر از حملات انفجاری و انتحاری است.
بانو زیور علاوه کرد که در جریان شش ماه گذشته، نزدیک به چهار هزار رویداد ترافیکی در افغانستان رخ داده که در نتیجه‌ی آن، ۳۲۲ نفر جان باخته‌اند و دست‌کم ۲۰ هزار نفر دیگر زخم برداشته‌اند.
در همین حال، عبدالطیف خیرخواه، آمر حوادث ریاست ترافیک کابل، در این مراسم گفت که کنترول ترافیک جاری در جاده، بلند بردن آگاهی مردم از قوانین ترافیکی و بررسی عوامل رویدادهای ترافیکی، از جمله موارد مهمی‌اند که در کاهش این رویدادها نقش برجسته‌ای دارند.
این در حالی است که در جریان چند ماه گذشته، همواره گزارش‌هایی از رویداد‌های ترافیکی که بیشترین آن در غرب افغانستان رخ داده، منتشر شده است.
رویدادهای ترافیکی در شاهراه‌های افغانستان، اتفاق نادر نیست. همواره موترهای مسافربری، به دلیل آنچه بی‌احتیاطی راننده‌ها خوانده می‌شود، در بزرگ‌راه‌ها با هم برخورد می‌کنند و جان مسافران را می‌گیرند.
بی‌احتیاطی رانندگان، استفاده از مواد مخدر هنگام رانندگی، رعایت نکردن قوانین ترافیکی و سرعت زیاد، از عوامل رویدادهای ترافیکی در افغانستان به شمار می‌روند.