زلمی خلیل‌زاد: نقش کشورهای منطقه در روند صلح مهم است

صبح کابل
زلمی خلیل‌زاد: نقش کشورهای منطقه در روند صلح مهم است

نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا در امور صلح افغانستان، نقش کشورهای منطقه را در روند صلح افغانستان، مهم دانسته است.
ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای گفته است که محمداشرف غنی، با زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی ایالات متحد دیدار و گفت‌وگو کرده است.
آقای خلیل‌زاد، در این دیدار گفته است که اجماع بین‌المللی در رابطه به صلح افغانستان به‌وجود آمده و به همین ترتیب، نیاز است تا در سطح منطقه نیز اجماع به‌وجود آید. او تاکید کرده است که پروسه‌ی صلح به هماهنگی و هم‌سویی ضرورت دارد.
نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا، افزوده است: «حالا وارد مرحله‌ی جدید می‌شویم و نقش کشورهای منطقه در صلح افغانستان مهم است. با کشورهای منطقه بحث‌ها صورت گرفته و برای آنان اطمینان داده شده که نقش کشورهای آنان در پروسه‌ی صلح افغانستان در نظر گرفته می‌شود».
رییس جمهور غنی نیز در این دیدار گفته است که هماهنگی حکومت افغانستان و ایالات متحده‌ی امریکا در خصوص پروسه‌ی صلح موجود است و نوع اطلاع‌دهی متقابل به‌صورت اساسی و دوام‌دار وجود دارد.
او تاکید کرده است که در بخش بین‌المللی نیز، فضای مثبت برای یک افغانستان دارای صلح دایمی، ثبات و امنیت به ‌وجود آمده و کشور آلمان نیز نقش تسهیل کننده را خواهد داشت.
رییس جمهوری همچنان تاکید کرده که برگزاری انتخابات حتمی است.
دور تازه‌ی سفرهای آقای خلیل‌زاد، به تاریخ ۱۲جوزا آغاز شد و قرار است سفرهای او، تا شش روز دیگر نیز ادامه یابد.