طالبان برق و آنتن‌های مخابراتی ولایت بادغیس را قطع کردند

صبح کابل
طالبان برق و آنتن‌های مخابراتی ولایت بادغیس را قطع کردند

هراس‌افگنان طالب، در پی مسدود شدن راه‌های کمک‌رسانی‌شان، از پنج روز به این طرف، برق و آنتن‌های مخابراتی را در ولایت بادغیس، قطع کرده‌اند.

عبدالرزاق صدیقی، یکی از خبرنگاران محلی در ولایت بادغیس، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که حکومت در راستای جلوگیری از اقدامات هراس‌افگنان طالب مبنی بر قطع برق و آنتن‌های مخابراتی، ناتوان است.

او می‌افزاید که باشندگان بادغیس، از حکومت می‌خواهند که دوباره برق و آنتن‌های مخابراتی در این ولایت را فعال کند.

در همین حال، شماری از باشندگان ولایت بادغیس، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گویند که هراس‌افگنان طالب همچنین شاهراه هرات – قلعه‌ی نو را مسدود کرده‌اند. به گفته‌ی آن‌ها، قیمت مواد غذایی در شهر قلعه‌ی نو، مرکز ولایت بادغیس افزایش یافته است.

بهاؤالدین قادسی، عضو شورای ولایتی بادغیس، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که از ۹ ماه به این طرف، هراس‌افگنان طالب، راه‌های مواصلاتی ولسوالی جوند را به روی مردم و کارمندان دولتی مسدود کرده‌اند.

او می‌افزاید که به‌خاطر باز کردن راه‌های مواصلاتی ولسوالی جوند، باشندگان این ولسوالی به همکاری نهادهای امنیتی، اقدام مشابه انجام داده‌اند و از یک هفته به این طرف، ۱۱ مسیر کمک‌رسانی به هراس‌افگنان طالب را مسدود کرده‌اند.

آقای قادسی گفت که به دنبال این اقدام نهادهای امنیتی و باشندگان محل، هراس‌افگنان طالب ازمردم و نهادهای امنیتی خواستند که راه را به روی آنان باز کنند؛ اما زمانی که به این خواست خود نرسیدند، برق و آنتن‌های مخابراتی را قطع کردند.

در همین حال، عبدالغفور ملک‌زی، والی بادغیس، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که راه‌های کمک‌رسانی به طالبان از سوی باشند‌گان ولسوالی جوند بسته شده و حکومت در این راستا هیچ نقشی ندارد.

او می‌افزاید که بزرگان قوم و اعضای شورای ولایتی بادغیس، در حال رایزنی و گفت‌وگو با هراس‌افگنان طالب استند تا هر چه زودتر آنتن‌های مخابراتی و لین‌ انتقال برق وراداتی ترکمنستان دوباره فعال شود.

بادغیس از جمله ولایت‌های ناامن در حوزه‌ی غرب افغانستان است.