طالبان به بهانه‌ی زکات، حاصلات زراعتی مردم را غصب می‌کنند

صبح کابل
طالبان به بهانه‌ی زکات، حاصلات زراعتی مردم را غصب می‌کنند

مسؤولان محلی در ولسوالی چارکنت ولایت بلخ، می‌گویند که افراد طالبان به بهانه‌ی زکات، مردم را تحت فشارهای مالی قرار می‌دهند.

سلیمه مزاری، ولسوال چارکنت ولایت بلخ، امروز شنبه (۱۱ جوزا) در یک نشست خبری گفت که افراد طالبان به بهانه‌ی زکات، باشندگان این ولسوالی را تحت فشارهای مالی قرار می‌دهند و حاصلات زراعتی آن‌ها را غصب می‌کند.

او افزود: «طالبان به‌بهانه‌ی زکات، تا کنون نزدیک به ۷۰ لگ افغانی را از مردم گرفته‌اند. طالبان همچنان از کارمندان دولت و افرادی که طلا داشتند نیز در بدل نگرفتن زندگی‌شان، پول گرفته‌اند.»

بانو مزاری گفت که از شش ماه به این‌سو، مشکلات جدی امنیتی در ولسوالی چارکنت به‌وجود آمده و تاکنون هیچ یک از مراجع دولتی، برای برقراری امنیت در این ولسوالی اقدامی نکرده‌اند.

او علاوه کرد که بیش از ۱۲۰ جنگجوی طالب، با فرماندهی قاری عبدالاحد، از افراد کلیدی طالبان، در ولسوالی چارکنت با مردم می‌جنگند.

بانو مزاری گفت که دست‌کم ۲۰۰ خانواده، به دلیل ناامنی‌های اخیر در ولسوالی چارکنت، خانه‌های خود را ترک کرده و از این ولسوالی رفته‌اند.

از سویی هم، شماری از باشندگان ولسوالی چارکنت، تاکید می‌کنند که اگر روی امنیت این ولسوالی توجه نشود، دامنه‌ی تهدیدات امنیتی، به شهر مزارشریف نیز کشانیده خواهد شد. آن‌ها همچنان خواستار تبدیلی فرمانده‌ی پولیس ولسوالی چارکنت شد.

گفتنی است که سلیمه مزاری، نخستین ولسوال زن در ولایت بلخ است که در کنار کارهای اداری، جنگ در برابر هراس‌افگنان طالب را نیز در ولسوالی چارکنت رهبری می‌کند.