طالبان پنج عضو یک خانواده را در بدخشان تیرباران کردند

محراب الدین ابراهیمی
طالبان پنج عضو یک خانواده را در بدخشان تیرباران کردند

مسؤولان محلی در ولایت بدخشان می‌گویند که پنج تن از بستگان یک خانواده در ولسوالی جرم این ولایت از سوی هراس‌افگنان طالبان پس از یک محکمه صحرایی تیرباران شدند.

نیک محمد نظری، سخنگوی والی بدخشان به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید، چهار مرد و یک زن که بستگان یک خانواده استند روز گذشته یک‌شنبه(۲سرطان) در منطقه‌ی دره خستک ولسوالی جرم به دستور مولوی امان‌الدین، فرمانده‌ی نظامی طالبان به جرم هم‌کاری با دولت تیرباران شدند.

آقای نظری هم‌چنان می‌گوید که این افراد به اتهام دست داشتن در قتل چندین عضو گروه طالبان که در ماه رمضان از سوی افراد ناشناس کشته شده بودند، تیرباران شدند.

درۀ خستک ولسوالی جرم از بخش‌های نا امن و زیر کنترول طالبان است. پیش از این نیز این گروه شماری از زنان و مردان را به اتهامات مختلفی از جمله همکاری با دولت و روابط نامشروع به قتل رسانیده بودند.

تا کنون اما طالبان در باره قتل این پنج تن چیزی به رسانه‌ها نگفته است.

ولایت بدخشان در شمال-شرق افغانستان موقعیت دارد که با چین، پاکستان و تاجیکستان هم‌مرز است. این ولایت همه‌روزه شاهد فعالیت‌ گروه‌های تروریستی است.

گفته می‌شود که جنگجویان تاجیکستانی، ازبیکستانی و چیچنی از خط مرزی تاجیکستان وارد این ولایت می‌شوند و دست به اقدامات هراس‌افگنانه می‌زنند. گذشته از طالبان، افراد مربوط به داعش نیز در این ولایت حضور دارند و سرگرم ایجاد ناامنی در شماری از ولسوالی‌های بدخشان استند.