فرد کلیدی هراس‌افگنان طالب در ولایت ارزگان بازداشت شد

صبح کابل
فرد کلیدی هراس‌افگنان طالب در ولایت ارزگان بازداشت شد

وزارت داخله اعلام کرده است که نیروهای پولیس، یک فرد کلیدی هراس‌افگنان طالب را در ولایت ارزگان بازداشت کرده‌اند.
این وزارت، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که نیروهای پولیس، با راه‌اندازی عملیاتی در مربوطات مرکز ولایت ارزگان، یک فرد کلیدی هراس‌افگنان طالب را با تعداد زیادی سلاح سبک و سنگین، بازداشت کرده‌اند.
در خبرنامه آمده است: «با بازداشت این هراس‌افگن، یک انبار بزرگ تسلیحات جنگی هراس‌افگنان طالب که در یک کانتینر نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کرده‌اند.
وزارت داخله گفته است که از این ذخیره‌گاه، ده‌ها میل سلاح مختلف‌النوع سبک و سنگین به شمول؛ سلاح های زیکویک، توپ‌های ۸۲ ملی متری و ۷۵ ملی متری، راکت اندازهای مختلف‌النوع، بم‌های دستی، مخابره‌های مختلف‌النوع، هزاران فیر مرمی سلاح‌های سبک و سنگین، البسه و تجهیزات نظامی به‌دست آمده است.
ولایت ارزگان در جنوب افغانستان از ولایت‌های به شدت ناامن است و پس از ولایت‌ هلمند شاهد بیشترین میزان کشت و تولید تریاک هست. گروه طالبان در این ولایت حضور بسیار گسترده دارند و به جز از یکی دو ولسوالی این ولایت، بقیه یا در کنترل کامل طالبان اند و یا در تهدیدات بسیار بالا قرار دارند.
در جریان سال گذشته، طالبان حملات خون‌باری را در چندین ولسوالی این ولایت از جمله بر مناطق هزاره‌نشین در ولسوالی ارزگان خاص راه‌اندازی کرده و دست به قتل عام غیرنظامیان هزاره تبار زدند.