فلیپو گراندی: کمک‌ها به مهاجرین و بی‌جاشدگان افغانستان ادامه می‌یابد

صبح کابل
فلیپو گراندی: کمک‌ها به مهاجرین و بی‌جاشدگان افغانستان ادامه می‌یابد

کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، در دیدار با رییس اجرایی حکومت وحدت ملی گفته است که کمک‌ها به مهاجرین و بی‌جاشدگان افغانستان ادامه خواهد یافت.
ریاست اجرایی در خبرنامه‌ای گفته است که عبدالله عبدالله، صبح امروز پنج‌شنبه (۶ سرطان)، در حاشیه‌ي اجلاس سالانه‌ی کران مونتانا، با فلیپو گراندی، کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان دیدار و گفت‌وگو کرده است.
آقای گراندی، در این دیدار گفته است که این سازمان، به افغانستان و امور مهاجرین در این کشور اولویت قایل است و به کمک‌های خود به مهاجران و دفاع از حقوق آنان ادامه می‌دهد.
او، با اشاره به اجلاس جهانی و عمده‌ی این سازمان در امور مهاجرین در ماه دسامبر ۲۰۱۹، از حکومت افغانستان دعوت کرده تا در سطح بالا در این اجلاس اشتراک کند.
در این دیدار، دو طرف به اصل برخورد انسانی با مهاجرین، برگشت دواطلبانه و تدریجی آنان به افغانستان و فراهم‌سازی زمینه‌های مناسب برای یک زندگی آبرومندانه در افغانستان تاکید کرده‌اند.
گفتنی است که عبدالله عبدالله، صبح امروز پنج‌شنبه (۶ سرطان)، به دعوت رسمی جین‌پول کرتن، رییس عمومی نهاد بین‌المللی کران مونتانا، به منظور اشتراک در سی‌امین اجلاس سالانه‌ی این نهاد، وارد سویس شده است.
آقای عبدالله در این سفر، در افتتاح سی‌امین اجلاس سالانه کران مونتانا و بحث‌های آن اشتراک و سخنرانی می‌کند. رییس اجرایی، در حاشیه‌ی این اجلاس، با شماری از شخصیت‌ها، نمایندگان کشورهای اشتراک کننده و روسای سازمان‌های بین‌المللی دیدار و در باره قضایای افغانستان گفت‌وگو می‌کند.