منطقه‌ی حسن‌تال ولسوالی بغلان مرکزی در کنترل دولت در آمد

محراب الدین ابراهیمی
منطقه‌ی حسن‌تال ولسوالی بغلان مرکزی در کنترل دولت در آمد

منطقه‌ی حسن‌تال ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان که چهار روز پیش به دست طالبان سقوط کرده بود، بامداد امروز دوباره در کنترول نیروهای امنیتی در آمده است.

عباس توکلی، فرمانده‌ی لوای هشتم ارتش در ولایت بغلان، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که منطقه‌ی حسن‌تال، در نتیجه‌ی عملیات نیروهای امنیتی، دوباره در تصرف دولت در آمده است.

او می‌افزاید که در این عملیات، بیش از ۳۰ هراس‌افگن طالب کشته شده‌اند و ۲۷ تن از افراد دیگر این گروه زخم برداشته‌اند.

آقای توکلی، دلیل به درازا کشیدن عملیات نظامی را سنگر گرفتن هراس‌افگنان طالب در خانه های مردم خواند و ادامه داد که این عملیات در بخش‌های دیگر ولایت بغلان نیز ادامه خواهد یافت.

به گفته‌ی او، در جریان این عملیات، به غیرنظامیان و نیروهای امنیتی آسیب نرسیده و تنها یک مرد کهن سال که از نزدیکان فرمانده‌ی نیروهای پولیس محلی منطقه بود، از سوی هراس‌افگنان طالب به قتل رسیده است.

در همین حال، باشندگان منطقه‌ی حسن‌تال می‌گویند که شماری از خانه‌های مردم در نتیجه‌ی درگیری‌ها تخریب شده و همچنان بخشی از زمین‌های زراعتی مردم نیز آتش گرفته‌ است.

گروه طالبان تا کنون در این باره، ابراز نظری نکرده است.

منطقه‌ی حسن‌تال که شامل بیش از ۴۰ روستا می‌شود، چهار روز پیش پس از حملات سنگین هراس‌افگنان طالب، از کنترل نیروهای امنیتی خارج شد. اعضای شورای ولایتی بغلان، دلیل سقوط منطقه‌ی حسن‌تال را معامله‌ی سیاسی خوانده بودند.